زمان : 24 Dey 1390 - 20:33
شناسه : 44274
بازدید : 3148
انتقادعضو جامعه مدرسین از پرداخت نقدی یارانه ها(1 نظر) انتقادعضو جامعه مدرسین از پرداخت نقدی یارانه ها(1 نظر)

انتقادعضو جامعه مدرسین از پرداخت نقدی یارانه ها /چشم مردم به دست دولت دوخته شده


حجت الاسلام و المسلمین جواد فاضل لنکرانی در برنامه"این شب ها" در شبکه اول سیما بحث موضوع دادن یارانه ها را پیش کشید و به انتقاد از نتایج شیوه کنونی دولت پرداخت.


وی تصریح کرد: آیا مسئولان درباره دادن یارانه به روش کنونی کار کارشناسی لازم را انجام داده اند زیرا این شیوه چشم مردم را به دست دولت می دوزد و به اصطلاح مردم را کَل بر دولت می کند.


این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه من نمونه هایی سراغ دارم که در نتیجه پرداخت یارانه ها به شیوه کنونی دست از تجارت و تکاپو کشیده اند، جوان کشاورزی را مورد اشاره قرار داد که فقط چشم به دریافت یارانه اش دارد.


این عضو جامعه مدرسین افزود: در زمان ائمه معصومین و حتی حضرت علی (ع) هم سراغ نداریم جایی به همه مردم گفته شده باشد ما مرتب از بیت المال به شما پول می دهیم. هرچند ما غنائم جنگ و زکات را در آن زمان داشته ایم که بین مردم تقسیم می شد اما چنین چیزی وجود نداشته که به همه جامعه گفته شود ما ماهی فلان مبلغ به شما می دهیم زیرا این مردم را کَل بر دولت قرار می دهد و آنان را سربار دولت می کند. این واقعیت را نمی توان با فرهنگ دینی تطبیق دهیم.


به گفته وی اگر جامعه را طوری تربیت کنیم و بگوییم شما از ما پول بگیرید، دیگر او برای زحمت و دسترج خود ارزش و اهمیتی قائل نیست و این فعالیت مفهومی برای او ندارد.

منبع" جهان نیوز