زمان : 23 Dey 1390 - 17:19
شناسه : 44230
بازدید : 6127
مسجد جامع کبیر یزد جهت میزبانی عزاداران در اربعین حسینی چادر عزا بر سر کشید+گزارش تصویری (4) مسجد جامع کبیر یزد جهت میزبانی عزاداران در اربعین حسینی چادر عزا بر سر کشید+گزارش تصویری (4)

مسجد جامع کبیر یزد جهت میزبانی عزاداران در اربعین حسینی چادر عزا بر سر کشید+گزارش تصویری (4)

یزدفردا "علی آبادی :مسجد بزرگ و تاریخی جامع کبیر یزد چادر عزا ی خود را بر سر کشید و آماده حضور عزاداران حسینی در اربعین حسینی شد .

طبق سنت همه ساله هیئت های عزاداری حسینی شهر یزد در روز اربعین حسینی در مسجد جامع کبیر یزد گردهم خواهند آمد و  بمناسبت اربعین حسینی به عزاداری می پردازند .

هیئت عزاداران حسینی مسجد جامع کبیر یزد به عنوان میزبان این مراسم بزرگ از روزها قبل برای پذیرایی از عزاداران حسینی خود را آماده می کنند .

یکی از اقدامات انجام شده توسط هیئت مسجد جامع مسقف کردن سقف حیاط بزرگ این مسجد تاریخی و زیبای  بی نظیر است که به علت وسعت حیاط این مسجد در نوع خود کم نظیر است .

کشیدن چادر برزنتی بزرگ بر روی سقف حیاط تکایا و حسینیه ها و مساجد در زبان محلی یزد به پوش کشیدن معروف است .

پوش مسجد جامع کبیر یزد دارای هفت تیرک نگهدارنده است که هماهنگی بین کسانی که در این کار کمک می کنند استادی خاصی می خواهد که نسل به نسل و سینه به سینه به یکدیگر انتقال یافته و با هماهنگی خاصی انجام می شود و پس از بالا کسیدن پوش تیرک ها با طناب های کلفت مخصوصی مهار شده و پوش برای محافظت عزاداران از باد و باران و سرما به صورت اساسی محکم می شود .

شاید تمام ایرانیان تصاویر مسجد جامع کبیر یزد را دیده باشند اما شاید تصویر این مسجد تارخی را به هنگامی که چادر عزا بر سر کشیده باشد ندیده باشند که منظره ای زیبا را ایجاد نموده و تحسین هر بیننده ای را بر می انگیزد و

به هر حال اربعین حسینی یزدیان عاشق حسین همه با عشق به خاندان اهل بیت میهمان مسجد جامع کبیر یزد هستند که انشالله در گزارشات آتی در روزهای آینده تصاویر آن در یزدفردا منتشر خواهد شد .


گزارش تصويري(2)

سرويس عکس يزدفردا



عکاس : مجيد دهقاني زاده









التماس دعا
یزدفردا