زمان : 22 Dey 1390 - 23:35
شناسه : 44221
بازدید : 2576
از جمعه تا پنج شنبه اعتراض غیر منتظره هنرمندان به انحلال خانه سینما در برنامه های زنده تلویزیونی از جمعه تا پنج شنبه اعتراض غیر منتظره هنرمندان به انحلال خانه سینما در برنامه های زنده تلویزیونی

از جمعه تا پنج شنبه

اعتراض غیر منتظره هنرمندان به انحلال خانه سینما در برنامه های زنده تلویزیونی


اولین اعتراض غیر منتظره ؛

انتقادات تندو تیز درویش "هفت" را داغ کرد

جمعه شب گذشته در حالی که تمام اهالی سینما در شوک انحلال ناگهانی خانه سینما بودند و از هفت توقع داشتند به این بحث بپردازد برنامه هفت تنها در بخش خبر به این مسئله پرداخت و فریدون جیرانی با سکوت معنا داری از این ماجرا عبور کرد.بررسی دوره سیزدهم تا پانزدهم جشنواره فیلم فجر در دستور کار هفت قرار داشت، یکی از برگزیدگان این دوره ها یعنی احمد رضا درویش روی خط هفت آمد تا به بیان خاطراتش در دوره چهاردهم و اهدای جایزه اش به شهید جهان آرا بپردازد.اما درست همین جا بود که درویش پس از بیان خاطره اش ، پای بحث ممنوعه ی خانه سینما را جلو کشید و به این ترتیب مناظره داغ هفت با آمدن جواد شمقدری معاون سینمایی و حسینی وزیر ارشاد، روی خط برنامه شروع شد .بحثی که به بحث اصلی برنامه تبدیل شد تا اهالی سینما - که مهم ترین دغدغه شان این روز ها تعطیلی خانه سینما است – اعتراض خود را به تصمیم انحلال بیان کنند.


اعتراض "هوشنگ مرادی کرمانی" به انحلال خانه سینما دربرنامه زنده ی پارک ملت:

با انحلال خانه سینما ،دل هنرمندان می شکند

سه روز پس از سخنان اعتراض آميز احمدرضا درويش در برنامه تلویزیونی هفت ، هوشنگ مرادی کرمانی نیز در برنامه تلویزیونی پارک ملت به اعلام انحلال خانه سینما واکنش نشان داد و نسبت به این تصمیم عجولانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتراض خود را اعلام کرد.

هوشنگ مرادی کرمانی داستان نویس و نویسنده "قصه های مجید "دوشنبه شب مهمان برنامه پارک ملت بود ودر بخشهایی ازاین برنامه به شکل غیر منتظره ای به اعلام انحلال خانه سینما از سوی وزارت ارشاد اعتراض کرد .

مرادی کرمانی دراین برنامه زنده تلویزیونی بااشاره به اینکه خودش عضو خانه سینما است وبیش از چهل است که بااهالی سینما درارتباط بوده گفت : من با وزیر ارشاد آقای حسینی همشهری هستم و با آقای سجاد پور دوستم . خطاب به این دونفر می گویم جوری عمل نکنند که انحلال خانه سینما گردن آنها بیافتد . این برای ما کرمانی ها خوب نیست .جوری جفت وجور کنند وسعی کنند یک تعادلی به وجود آید . این داستان نویس تاکید کرد : مسئولان باید کاری کنند خانه سینما پا برجا بماند و ما سر سیاه زمستون آلاخون والاخون نشویم!

فرهاد آییش هم در تلویزیون به انحلال خانه سینما اعتراض کرد

فرهاد آییش بازیگر مطرح سینما ،تلویزیون وتئاتر که به همراه همسرش مائده طهماسبی بازیگر مطرح سینما وتئاتر چهارشنبه شب در برنامه پارک ملت حضور یافته بود درهمان دقایق ابتدایی برنامه در صحبتهایی از انحلال خانه سینما انتقاد کرد .

آییش دراظهارات خود گفت : من این روزها حال خوشی ندارم و دل نگران خانه سینما هستم .البته همه اهالی سینما دل نگران خانه سینما هستند .از مسئولان و دست اندرکاران می خواهم که با تدبیرو تعامل نسبت به حل این مشکل اقدام کنند .


طعنه و کنایه امیر جعفری به انحلال خانه سینما در شبکه 3:

عسگر پور این روزها دنبال خانه ای است که دارند سرما خراب می کنند

امیر جعفری بازیگر مطرح سینما وتلویزیون در برنامه گلخانه به شکل گذرا و جالبی به موضوع انحلال خانه سینما اشاره کرد .جعفری که به بهانه سریال شیدایی به کار گردانی محمد مهدی عسگر پور صبح پنج شنبه 22 دیماه در برنامه گلخانه در شبکه سه حضور یافته بود در سخنان خود با تقدیر از عسگر پور کارگردان سریال شیدایی گفت :آقای عسگر پور با سریالهایی چون جراحت ،گلهای گرمسیری و همین سریال شیدایی درجذب مخاطب موفق بوده و بنده خدا این روزها دنبال خانه ای است که دارند سرما خراب می کنند . وی بااشاره به اینکه عسگر پور بزرگ سینمای ماست گفت :او ظرافت کار گردانی خودش را به رخ نمی کشد و زیبایی کار درهمین است .

بازیگر خردسال سریال شیدایی نیز در بخشهایی از صحبتهای خود بااشاره به اینکه دلش برای عومل فیلم تنگ می شود گفت : دلم برای عسگر پور تنگ می شود . اوهمچنین بار دیگر از آقای عسگرپودر مادرش هم تشکر کرد !