زمان : 22 Dey 1390 - 23:34
شناسه : 44220
بازدید : 3471
یادداشت علم الهدی درباره یادداشت جمال شورجه : باور نکردم این سخنان را شورجه گفته است یادداشت علم الهدی درباره یادداشت جمال شورجه : باور نکردم این سخنان را شورجه گفته است

یادداشت علم الهدی درباره یادداشت جمال شورجه : باور نکردم این سخنان را شورجه گفته است

امیر حسین علم الهدی از کارشناسان مطرح سینمای ایران باانتشار یادداشتی از اظهارات توهین آمیز جمال شورجه درباره فیلمسازان مطرحی چون حاتمی کیا ،مجیدی ،میرکریمی ،تبریزی و....انتقاد کرده است .

شورجه و حمله به کاخ نشینان و گندم نمایان جوفروش!

جمال شورجه دربخشهایی از یادداشتی که به تازگی منتشر کرده باانتقاد از بیانیه این فیلمسازان درانتقاد از انحلال خانه سینما نوشته است :بیانیه و اطلاعیه اخیر عده‌ای از فیلمسازان کاخ‌نشین یا به تعبیری گندم‌نماهای جو‌فروش، سوسیال دمکرات‌های اسلامی و استفاده‌کنندگان از مواهب دولت و حکومت که یک درصد بیشتر از خانواده سینما نیستند ولی 99 درصد امکانات حکومت را در دست دارند و همیشه هم نمکدان را شکسته‌اند، می‌شکنند و بچه‌های لوس و نونور انقلاب هستند و غالباً هم در موضع اپوزیسیون مظلوم‌نمایی می‌کنند و هیچ سابقه درخشانی در جهت نمایش عظمت و اقتدار و شکوه انقلاب اسلامی ایران در سابقه کاری خود ندارند به صف حامیان لانه جاسوسی سینما پیوسته‌اند. این آقایان، خود را پدر‌خوانده سینما فرض نکنند. بله اگر پدر‌خوانده جبهه سبز در سینما ننامیم درست است اما برای کل سینما پدر خوانده ناخوانده یا خود خوانده هستند.

همچنان به دنبال شکستن نمکدان هستند

شورجه درادامه یادداشت خود نوشته است :طلحه و زبیر‌هایی که مطالبات خود را از درجه سردار تا مواهب دنیا از ولی زمان می‌خواهند و جالب اینکه با رأفت و بزرگواری به این حقوق هم که لیاقتش را ندارند می‌رسند اما همچنان به‌دنبال شکستن نمکدان هستند.

باور نکردم این سخنان را شورجه گفته است

اما آمیرحسین علم الهدی در یادداشتی آورده است :

می خواستم در این نوشته به قربانی شدن سینمای ایران که با بحران های متعددی که در حوزه تولید و توزیع و نمایش است بپردازم و از لزوم توجه به بیشتر شدن این بحران ها درآینده بگویم و اشاره کنم که فارغ از این کشمکش هایی که دولت ها سعی می کنند برای مدیریت کشورشان این کشمکش ها را به حداقل برسانند، متاسفانه در ایران این دولت سعی دارد کشمکش ها را بیشتر کند تا هنرمندانش بیشتر آزرده شوند و در زمانی که بیش از گذشته به وفاق و همدلی با تمام تهدیدات خارجی و با بی تدبیری های داخلی نیاز داریم، قدرت قاهره سعی دارد که خانه هنرمندان سینمایش را تعطیل کند آنهم برای یک دستمال که قیصریه ای را به آتش می کشند بله در ایران قیصریه را که چه عرض نمایم خانه ای را با ۵۰۰۰ عضو را با قهر و کینه و بدبینی به آتش می کشند!

سخنان برادر عزیز شورجه کارگردان" حماسه مجنون" را چند بار در رابطه با امضا کنندگان بیانیه اعتراضی ۹ سینماگر خواندم، باور نمی کردم شورجه ای این بیانات را گفته است که در چند دیدارکوتاه ، فردی دیدمش به غایت محجوب و از همه مهمتر خداترس؛ بعضی اوقات آدم، انسان های شریفی را در طول زندگیش می بیند که براساس منش آن شخص یاد وخاطره ای بس گوارا همیشه با او همراهی خواهد کرد و نمی دانم چرا هنوز نمی توانم این بیانات را به ایشان منتسب نمایم و تلاش می کنم نتوانم آن تصویر را دستخوش تغییر کنم!

گندم نماهای جو فروش لقبی است که فردی بجای شورجه محترم نثار مهمترین سینماگران ایران کرده است:

مجید مجیدی: خالق آثار ماندگار سینمایی همچون بدوک، بچه های آسمان ، پدر، رنگ خدا، بید مجنون، باران، آواز گنجشگ ها و فیلم ماندگار دیگری به نام "حضرت محمد( ص)".

ابراهیم حاتمی کیا:خالق هویت، دیده بان، مهاجر، از کرخه تا راین، آژانس شیشه ای، روبان قرمز، ارتفاع پست، بنام پدر و دعوت

مجتبی راعی:آفریننده تولد یک پروانه، سحرگاه پیروزی، عصر روز دهم

منوچهر محمدی: تهیه کننده موثر فیلم های از کرخه تاراین، بازمانده، ارتفاع پست، میم مثل مادر، طلا و مس و فیلم ماندگار دیگری بنام "بوسیدن روی ماه"

سید رضا میرکریمی: به وجود آورنده کودک و سرباز، زیرنور ماه، خیلی دور خیلی نزدیک، به همین سادگی و فیلم ماندگار "یه حبه قند"

احمدرضا درویش:کارگردان ماندگار پروازآخر، کیمیا، سرزمین خورشید، متولد ماه مهر، دوئل و فیلم ماندنی در رابطه با حماسه عظیم عاشورا "روز رستاخیز"

محمدرضا هنرمند: هنرمند ی ماندگار با زنگ ها، دزد عروسک ها و سریال بیادماندنی زیر تیغ

کمال تبریزی:آفریننده کودک قهرمان ، لیلی با من است، شیدا، مهرمادری، فرش باد، همشه پای یک زن در میان است

عبدالحسن برزیده: کم کار و گزیده کار ، دکل، پرواز خاموش

برادر گرامی: می توانم بپرسم کدام یک از این عناوین فیلم ها مصداق گندم نماهای جوفروش هستند؟ و آیا به جز این فیلم ها می توانی نام فیلم های دیگری را ازهم مسلکان خود بیاوری که عظمت انقلاب و ایران اسلامی را نشان داده اند؟

برادر عزیز که نمی دانم نامت چیست: می توانم بپرسم این هنرمندانی که در حافظه تاریخی ایران اسلامی ماندگار هستند و به عنوان جاسوس شما از آن ها نام برده اید چه چیزی را در لانه جاسوسی ( خانه سینما) طراحی و علیه نظام مقدسمان قرار بود اجرا نمایند؟ آیا سربازان عزیز گمنام امنیت ایران اسلامی درخوابند و شما بیدار؟

برادر مومنی که باید از بیانات تو ردی از آرامش ببینم و نمی بینم:می توانم بپرسم که آیا حسب آموزه های دینی مان حفظ آبروی مومن را مقدس تر از کعبه باید بدانیم یا ندانیم؟

آقایی که ابا دارم حتی بتوانم در گوشه ذهنم شورجه "حماسه مجنون" بدانمت: اگر به همان یک درصدی که ازخداوند خواسته ای به آن ها بصیرت بدهد، اگرفقط همین یک درصد گفته های شما برخلاف واقعیت باشد آیا می توانید از این بچه مسلمان ها حلالیت بطلبید؟

برادر گرامی که توان این را ندارم که این سخنان را برای کسی بدانم که باشگاه سری را ساخته است:می توانم از جنابعالی سوال کنم که چگونه می توانید خود را آیینه تمام نمای اسلام و مسلمانی بدانید و افراد فوق الذکر را از دایره مسلمانی خارج؟ آیا حقی نیز برای ذات حضرت باریتعالی قایل هستید که فقط اوست که می داند ما چه هستیم؟

برادر عزیزم که شورجه نمی نامم تو را: اگر ولایت فقیه را قبول داری آیا آن بزرگوار بارها بر اساس آموزه های دینی مان نفرموده اند که ضرورت موفقیت با این هجمه «غریبه ها» رعایت این موضوعات است :ضرورت لحظه شناسی، شناختن موقعیت،فهمیدن نیاز،حضور در لحظه مناسب و مورد نیاز و مومن باید این ها را با خود داشته باشد تا موثر باشد.

عزیز بزرگوار ی که داری از نام شورجه بچه مسلمان، سواستفاده می کنی: متاسفانه باید به عرضتان برسانم نباید هیچ کدام از این فرمایشات موثر مقام معظم رهبری را با برادران مومن و هنرمند خودی به کار برید چون منظور آقا کسانی بوده است که عناد و دشمنی آشکار با این انقلاب و نظام دارند و مومن باید در مقابله این ناکسان با این ابزار رفتار نماید تا موثر باشد نه با این بهترین های سینمای بعد از انقلاب که در دامن امام راحل پرورش یافته اند .

متاسفم آقایی که به نام شورجه این حرفها را زده ای، عزیز دل برادر: شما در این حوادث بی خردانه ای که رقم خورده است، نتوانستید موثر باشید، متاسفم برادر خیالی که می خواهی خود را بنام شورجه مسلمان جا بزنی... متاسفم!