زمان : 22 Dey 1390 - 23:34
شناسه : 44219
بازدید : 2212
مجید مظفری: با انحلال خانه سینما به شدت مخالفم مجید مظفری: با انحلال خانه سینما به شدت مخالفم

مجید مظفری: با انحلال خانه سینما به شدت مخالفم

بااینکه از عملکرد مسئولین خانه سینما نسبت به اعضای این نهاد بسیار دلخور هستم اما به هیچ‌وجه به تعطیلی خانه سینما رضایت نخواهم داد و با انحلال این خانه مخالف هستم!

مجید مظفری بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون که ایفای نقش‌هایش در آثاری همچون «سگ کشی»، «تقاطع» و «قلب‌های ناآرام» همواره در یاد مخاطبان است، با ابراز نگرانی از مسائل اخیر خانه سینما اعلام می‌کند علی‌رغم تمام دلخوری‌هایی‌اش از عملکرد این نهاد سینمایی به شدت با منحل شدن خانه سینما مخالف است. بخش هایی از گفته‌های مظفری را می‌خوانید:

دلخوریم باعث نمی‌شود که با بحث انحلال خانه سینما موافق باشم

این‌ موضوع که من به عنوان یک هنرمند از عملکرد خانه سینما ناراضی و به شدت دلخور هستم درست است و شکی در آن نیست و برای این نارضایتی دلایل زیادی هم دارم اما این دلخوری باعث نمی‌شود که من با بحث انحلال خانه سینما موافق باشم.

خانه سینما به مثابه خانه ملت است

به تصور من خانه سینما به مثابه خانه ملت است چنانچه باور داشته باشیم هنرمندان محبوب، مردمی و مطرح منتخب مردم هستند. هویت ما هنرمندان، پرچم ایران و مردم ایران است و اگر من به عنوان یک هنرمند میان مردم مطرح می‌شوم به دلیل پایبندی به این ارزش‌ها است. پس خانه سینما، خانه ملت است و خانه‌ای نیست که بشود به راحتی در آن را بست. علیرغم اینکه از عملکرد مسئولین خانه سینما نسبت به اعضاء بسیار دلخور هستم اما به هیچ ‌وجه به تعطیلی خانه سینما رضایت نخواهم داد.

تحریم جشنواره و یا واکنش‌های مشابه معقولانه نیست

لازم به ذکر است که عکس‌العمل‌هایی همچون تحریم جشنواره و یا واکنش‌های مشابه شاید خارج از حوزه اختیارات هنرمندان نباشد اما معقولانه نیست که به اعمالی مبادرت کنیم که به مردم لطمه و آسیب می‌رساند چرا که مردم همواره حامی هنرمندان بوده‌اند.

نباید هنرمندان را به جریانات سیاسی الصاق کنیم

طی ۳۰ سال گذشته هنرمندان پایبندی خودشان را به مردم و کشورشان نشان داده‌اند و صادقانه در حوزه مربوط به خودشان فعالیت کرده‌اند و با وجود تمام مشکلات در صحنه‌ها و میدان‌های جهانی مقام کسب کرده‌اند. پس به اعتقاد من درست نیست که به واسطه چنین اتفاقاتی هنرمندان را به جریانات سیاسی الصاق کنیم.

نمی‌توان برای اشتباهات فردی حکم کلی صادر کرد

در این چند سال عمر انقلاب کمتر می‌توانید هنرمندان را در حمایت از جریاناتی که به ضرر ملت بوده و جلوی انقلاب ایستاده‌اند دخیل ببینید پس نمی‌توان هنرمندان را به جریانات مخالف مردم متهم کرد. اگر اشتباهی هم سر زده ناخواسته و بشدت فردی بوده است که نمی‌توان آن را ملاک قرار داد و حکم کلی صادر کرد.

بهتر است به جای کشمکش و دعوا با هم تعامل و گفت‌وگو داشته باشیم

اگر مسئله و مشکلی هم وجود دارد بهتر است به جای کشمکش، دعوا و ایجاد بحران هیات مدیره خانه سینما و مدیران سینمایی و وزارت ارشاد در یک نشست با گفت‌وگو تعامل به نتیجه مطلوب برسند. به اعتقاد من در چنین شرایطی صدور چنین حکم‌هایی به هیچ‌وجه منطقی نیست.