زمان : 21 Dey 1390 - 21:24
شناسه : 44140
بازدید : 4536
با فشار دولتیون : دانشجوبرادر وزیر علوم  بر صندلی جاسبی تکیه زد با فشار دولتیون : دانشجوبرادر وزیر علوم بر صندلی جاسبی تکیه زد

با فشار دولتیون :

دانشجوبرادر وزیر علوم  بر صندلی جاسبی تکیه زد

معرفی دانشجو بعنوان رییس دانشگاه آزاد توسط دولت بدون رای گیری رسمی ومعرفی کاندیداها


طبق آئین نامه قرار بود کاندیداهای ریاست دانشگاه با حضور در جلسه هیات امنا به معرفی برنامه های خود بپردازند و بر همین اساس کاندیداهای معرفی شده در محل هیات امنا حضور پیدا کردند. اما نمایندگان دولت با عنوان کردن این که تصمیم خود رابرای تعیین رییس دانشگاه گرفته اند، با حضور کاندیداها مخالفت کردند و دانشجو را بعنوان رییس معرفی کردند.


 جلسه امروز هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی برای تعیین رییس این دانشگاه، بدون نتیجه ماند.


جلسه امروز هیات امنای دانشگاه آزاد که برای تعیین رییس این دانشگاه تشکیل شده بود، با اقدام نمایندگان دولت نیمه تمام ماند.


مطابق با آئین نامه قرار بود کاندیداهای ریاست دانشگاه با حضور در جلسه هیات امنا به معرفی برنامه های خود بپردازند و بر همین اساس کاندیداهای معرفی شده در محل هیات امنا حضور پیدا کردند.


اما نمایندگان دولت با عنوان کردن این که تصمیم خود رابرای تعیین رییس دانشگاه گرفته اند، با حضور کاندیداها مخالفت کردند و رییس جلسه نیز با تاکید بر رعایت رویه قانونی، معرفی و ارائه برنامه کاندیداها را لازمه تصمیم گیری درباره رییس دانشگاه دانست.


نمایندگان دولت در هیات امنا نیز که قبل از جلسه بر انتخاب فرهاد دانشجو به عنوان رییس تاکید می کردند، اظهار داشتند که بدون حضور کاندیداها به دانشجو رای می دهند و جلسه هیات امنا دچار اخلال شده است.


تکمیلی 18:15:


هم اکنون جلسه برای برگزاری نماز مغرب و عشا قطع شده است و احتمال ادامه جلسه بعد از نماز وجود دارد.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مخالفت خود را با رای‌گیری اعلام کرده و خاطرنشان کرد که باید سایر گزینه‌ها هم مطرح شود که این سخن هاشمی رفسنجانی با مخالفت جمعی از اهیئت امنا روبرو شد و همین مسائل منجر به متشنج شدن جو جلسه شد.


پس از این واقعه جمعی از اعضا با خروج از جلسه اعتراض خود را اعلام داشتند که با میانجیگری تعداد دیگری از اعضای هیئت امنا، به جلسه بازگشتند.


یکی از مسئولان برگزاری دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اعلام کرد که درحال حاضر این جلسه همچنان ادامه دارد.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=44140%D8%AF2(1).jpg


تکمیلی 19:30:


جلسه انتخاب رییس دانشگاه آزاد بدون نتیجه خاتمه یافت و اعضای هیات امنا ساختمان را ترک کردند، با وجود تمایل نمایندگان دولت به انتخاب فرهاد دانشجو، رییس هیات امنا بر انجام رویه قانونی وارائه برنامه ومعرفی تمامی کاندیداهای بررسی شده تاکید کرد اما نمایندگان دولت فرهاد دانشجو را بعنوان رییس دانستند وبا حضور کاندیداها در جلسه مخالفت کردند و دانشجو را بعنوان رییس دانشگاه معرفی کردند.


اعضای دولتی جلسه دانشجو را بدون رای گیری از سوی رییس هیات امنا بعنوان رییس دانشگاه به خبرنگاران معرفی کردند.


حاضران جلسه امروز

صبح امروز مهر نوشته بود:جلسه هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز با حضور 10 عضو حقیقی و حقوقی به منظور تعیین رئیس جدید این دانشگاه برگزار می شود.


بر این اساس، آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام محمدیان، حجت الاسلام سید حسن خمینی، حمید میرزاده، فرهاد دانشجو، کامران دانشجو، مرضیه وحید دستجردی، فریدون عزیزی، بهمن یزدی صمدی و عبدالله جاسبی حاضران در این جلسه خواهند بود.


آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام سید حسن خمینی، حمید میرزاده و عبدالله جاسبی از اعضای هیئت موسس دانشگاه آزاد هستند که در هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی نیز حضور پیدا می کنند و عضویت هیئت امنای دانشگاه آزاد را نیز عهده دار هستند.


حجت الاسلام محمدیان، کامران دانشجو و مرضیه وحید دستجردی از اعضای حقوقی هیئت امنا بوده که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عضویت این هیئت در آمده اند.


بهمن یزدی صمدی - عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و از مدیران دانشگاه آزاد، فریدون عزیزی - عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرهاد دانشجو - عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس نیز به عنوان سه عضو هیئت علمی که برای عضویت در هیئت امنا به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده اند، در این جلسه حضور پیدا می کنند.


در نخستین جلسه هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت امنا این دانشگاه شد.


منبع: مهر و فارس