زمان : 21 Dey 1390 - 18:32
شناسه : 44116
بازدید : 1830
دولت هرگز با آمارسازی و جابه‌جایی آمار نمی تواند فرصت شغلی ایجاد کند دولت هرگز با آمارسازی و جابه‌جایی آمار نمی تواند فرصت شغلی ایجاد کند

اشتغال 2/5 میلیونی


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر این که دولت هرگز با آمارسازی و جابجایی آمار نمی تواند فرصت شغلی ایجاد کند افزود: مسئولیت دولت در ایجاد شغل در جامعه در قانون تاسیس وزارت کار و وزارت تعاون به صراحت آمده است و توقع مردم برای ایجاد فرصت شغلی از دولت به حق است.

 مجید نصیرپور گفت: قول دو و نیم میلیون فرصت شغلی از ابتدا مشخص بود عملی نیست و دولت نهم و دهم متخصص دادن شعارهای بزرگ و بعد فرار از قول‌ها و تعهداتی است که در زمان‌های خاص آنها را با حاشیه‌سازی بیان می کند.


نماینده مردم سراب و مهربان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فرافکنی دولت برای فرار از مسئولیت افزود: عادت کردیم که حرف‌ها و وعده‌های دولت را جدی نگیریم و درباره وعده دو میلیون و پانصد وعده شغلی نیز از ابتدا می دانستیم که به دلیل ساختار ناهماهنگی که در دولت است و نداشتن برنامه مدون این موضوع نیز از جانب دولت غیرقابل تحقق است.


عضو فراکسیون اقلیت با تاکید بر این که دولت هرگز با آمارسازی و جابه‌جایی آمار نمی تواند فرصت شغلی ایجاد کند، تصریح کرد:امروز باید از دولت این سوال پرسیده شود که اگر ایجاد اشتغال وظیفه دولت نبود چرا شعار این موضوع را داد و چرا هر بار برای گرفتن رای اعتماد وزرا در صحن علنی مجلس وعده تو خالی ایجاد فرصت های شغلی آن هم در ابعد نجومی را سر داد؟


نصیرپور ایجاد اشتغال را وظیفه محتوم همه ارکان دولت توصیف و تاکید کرد: این مسئولیت در قانون تاسیس وزارت کار و وزارت تعاون به صراحت آمده است و توقع مردم برای ایجاد فرصت شغلی است از دولت به حق است و در این میان توقعات مردم نیست که باید بازنگری شود بلکه ادبیات وعده های پوچ دولت است که باید مورد بازنگری قرار بگیرد.


به تازگی معاونت توسعه منابع انسانی رییس جمهور منکر وظیفه دولت در خصوص ایجاد اشتغال شده است و تاکید کرده که توقع مردم از دولت برای ایجاد فرصت شغلی باید تصحیح شود.


منبع: خانه ملت