زمان : 21 Dey 1390 - 18:30
شناسه : 44114
بازدید : 2058
لاریجانی: برخی رد صلاحیت ها در وزارت کشور و هیات‌های اجرایی کار درستی نبوده و مبنایی نداشت لاریجانی: برخی رد صلاحیت ها در وزارت کشور و هیات‌های اجرایی کار درستی نبوده و مبنایی نداشت

لاریجانی: برخی رد صلاحیت ها در وزارت کشور و هیات‌های اجرایی کار درستی نبوده و مبنایی نداشت


نمایندگانی که به دینداری شهره هستند، سابقه انقلابی دارند و یا از سوابقی که دارند مشخص است که متدین، انقلابی و طرفدار ولایت فقیه هستند را به استناد اینکه التزام به ولایت فقیه ندارند، ردصلاحیت کرده‌اند که این باعث لطمه به آبروی نظام و سوءاستفاده دشمنان می‌شود.

احمد توکلی، از برخی ردصلاحیت‌های صورت گرفته توسط هیات‌های اجرایی انتقاد کرد و گفت: ضرر این برخوردها برای نظام بیش از نفع آن است.


این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، در اخطاری مستند به اصل 86 قانون اساسی و همچنین درتذکری مستند به بند 11 ماده 23 آیین‌نامه داخلی مجلس، اظهار داشت: برخی اخبار منتشره درباره ردصلاحیت‌های صورت گرفته، همچون مورد من و آقای نادران، نادرست است، اما برخی از آنها هم درست است. متاسفانه قانون طوری اجرا می‌شود که باعث هتک قانونگذاری می‌شود زیرا وقتی کسانی نماینده مجلس هستند و می‌گویند صلاحیت آنها احراز نشده این عجیب به نظر می‌رسد.


وی افزود: نمایندگانی که به دینداری شهره هستند، سابقه انقلابی دارند و یا از سوابقی که دارند مشخص است که متدین، انقلابی و طرفدار ولایت فقیه هستند را به استناد اینکه التزام به ولایت فقیه ندارند، ردصلاحیت کرده‌اند که این باعث لطمه به آبروی نظام و سوءاستفاده دشمنان می‌شود.


توکلی، از رییس مجلس خواست تا این موضوع را در مذاکره با مقامات ذیربط حل کند.


علی لاریجانی، رییس مجلس در واکنش به این اخطار گفت:‌ سخن شما درست است و ردصلاحیت برخی افراد در وزارت کشور و هیات‌های اجرایی کار درستی نبوده و مبنایی نداشته است.


لاریجانی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال عدم احراز صلاحیت یک نماینده، با توجه به چهار سال حضور در مجلس، معنایی ندارد و این عدم احراز در مورد کسانی است که شناخته شده نباشند یا در مورد برخی افراد استناداتی کردند که اصلا درست نیست و اینها باید در مسیر قانونی طی شود.


رییس مجلس شورای اسلامی، از انعکاس این اعتراضات به وزارت کشور خبر داد و گفت که افرادی از مجلس برای مذاکره با وزارت کشور مشخص شدند.


وی همچنین خواستار طرح اعتراضات نمایندگان ردصلاحیت شده به شورای نگهبان از مسیر قانونی شد و تاکید کرد که ایرادات مطرح شده در مورد برخی نمایندگان درست نیست.


منبع: ایسنا