زمان : 20 Dey 1390 - 17:53
شناسه : 44048
بازدید : 2794
عضو فراکسیون اصولگرایان: برخی رد صلاحیت‌ها سناریوی جریان انحرافی برای انتخابات است عضو فراکسیون اصولگرایان: برخی رد صلاحیت‌ها سناریوی جریان انحرافی برای انتخابات است

عضو فراکسیون اصولگرایان: برخی رد صلاحیت‌ها سناریوی جریان انحرافی برای انتخابات است

مجلس - عضو فراکسیون اصولگرایان رد صلاحیت برخی چهره‌های اصولگرایی منتقد دولت را در راستای سناریوی جریان انحرافی دانست.

نور‌الله حیدری نماینده مردم اردل و فارسان و عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین در خصوص ارزیابی‌اش از رد صلاحیت‌ برخی چهره‌های اصولگرا گفت: برخی چهره‌هایی مثل مطهری و عباس‌پور کسانی هستند که در ترکیب مجلس بعد اگر حضور داشته باشند موضع‌گیری‌هایشان نسبت به دولت تشدید می‌شود و به همین دلیل دولت به دنبال آن است که افرادی که از مواضع قاطع در خصوص دولت برخوردارند در مجلس حضور نداشته باشند.

وی سناریوی دیگر جریان انحرافی را ورود افراد هم‌سو با نظرات خود در مجلس دانست و گفت: همه تلاش‌‌ آنها این است که از طریق رد صلاحیت‌ها افرادی را که مواضع قاطعی در مقابل دولت دارند از صحنه حذف کنند چراکه یک نفر هم مثل شهید مدرس اگر در مجلس باشد می‌تواند فضای مجلس را دگرگون کند.

وی در عین حال پیش‌بینی کرد برخی نمایندگان رد‌صلاحیت شده در مرحله تجدید‌نظر از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شوند.

علی مطهری، علی عباس‌پور، حمید‌رضا کاتوزیان، داریوش قنبری، قدرت‌الله علی‌خانی و.... از جمله نمایندگانی هستند که از سوی هیأت‌های اجرایی رد صلاحیت شده‌اند. حیدری در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید حامیان دولت به چه صورت وارد انتخابات می‌شوند، گفت: مرکزیت همه جریان‌های حامی دولت حلقه انحرافی است ولی در این حال تفاوت‌هایی در این گروه‌ها وجود دارد.

حیدری با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر انقلاب و تکرار پرهیز از ارتباط با کانون‌های قدرت و سروت، اظهار داشت: هشدار‌های رهبری دقیقا با توجه به وضع موجود است چراکه اگر این مسئله وجود نداشته باشد تکرار آن موضوعیت ندارد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود اگر دولت از رویکرد انحرافی‌اش دست بر ندارد رهبر انقلاب باز هم در این خصوص تذکر می‌دهند و این تذکرات معنا‌دار است.

حیدری که معتقد است جریان انحرافی برای رسیدن به مقصود خود از تمام ظرفیت‌های موجود اعم از گرایش‌های اصلاح‌طلبی، برخی اصولگرایان که ماهیت دولت را نشناخته‌اند گفت: حتی از عناصر فتنه‌گر استفاده و ظرفیت‌های آنها را تجمیع می‌کند و این باتلاقی است که خود آنها در آن غرق خواهند شد.

حیدری خانه‌نشینی 11 روزه رئیس‌جمهور را عامل تشکیل جبهه پایداری دانست و گفت: بدون‌شک اگر آن اتفاقات رخ نمی‌داد حامیان دولت در مجلس لیست انتخاباتی جریان احمدی‌نژاد را به اصولگرایان ترجیح می‌دادند و مستقل وارد عرصه می‌شدند و از اقبال مردمی هم برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه اما خانه‌نشینی رئیس جمهور پایگاه آنها را متزلزل کرد، افزود: اکنون شرایط آنها 180 درجه بهم ریخته است و این موضوع به وضوح خود را در سفر‌های استانی و استقبال مردم نشان می‌دهد.