زمان : 19 Dey 1390 - 17:12
شناسه : 43985
بازدید : 2056
پرورش 120 هزار عدد تخم اوليه ماهي قزل آلا در روستاي طزرجان پرورش 120 هزار عدد تخم اوليه ماهي قزل آلا در روستاي طزرجان

پرورش 120 هزار عدد تخم اوليه ماهي قزل آلا در روستاي طزرجان


مدير امور شيلات سازمان جهاد كشاورزي استان يزد گفت: تعداد 120 هزار عدد تخم اوليه ماهي تحت عنوان تخم سبز در مرحله آزمايش و عمليات تكثير در استان به ترافهاي تگثير فرستاده شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان يزد: محمد علي مبيني با بيان اين خبر افزود: با شناسايي ماهيان مولد نر و ماده و آمادگي جهت بلوغ جنسي، آنها را شناسايي نموده و با تجهيز نمودن وسايل عملياتي تكثير و پرورش، اتاقي مناسب جهت عمليات تكثير ماهي قزل آلا در روستاي طزرجان شهرستان تفت با ياري كارشناسان شيلات سازمان جهاد كشاورزي استان يزد به مرحله مناسب جهت پرورش اينگونه ماهي رسيده است.

اين مقام مسئول سازمان جهاد كشاورزي استان يزد در ادامه تصريح كرد: تخم ماهيان پرورشي با توجه به دماي معتدل آب و فضاي مناسب پس از 16 روز به مرحله تخم چشم زده و در ادامه به مرحله لاروي رسيده وو در حوضچه هاي پرورش لارو موردتغذيه قرار مي گيرند.

مبيني خاطر نشان ساخت: لاروهاي موجود در استخر پرورش ماهي روستاي طزرجان پس از وزن 5 گرم به پرورش دهندگان آبزي و استخر داران آبزي پروري جهت پرورش ماهي تحويل مي گردد.

وي افزود: عمل پرورش ماهي در استان در راستاي توسعه استفاده از آبزيان در استان به صورت اجرايي در مي آيد تا بدين منظور مردم استان به سطح كشوري در مصرف ماهي برسند و از خاصيت آبزيان بهره كافي را ببرند.