زمان : 18 Dey 1390 - 20:42
شناسه : 43932
بازدید : 2308
اخطار حقوقی  استاندارداصفهان  در خصوص ممنوعیت کامل استفاده از خمیر مرغ اخطار حقوقی استاندارداصفهان در خصوص ممنوعیت کامل استفاده از خمیر مرغ

اخطار حقوقی اداره کل استاندارد استان اصفهان

به کلیه واحد های تولید فرآورده های گوشتی استان در خصوص ممنوعیت کامل استفاده از خمیر مرغ


به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان به دنبال پیگیری های مستمر و قانونی در خصوص استاندارد سازی تولید فرآورده های گوشتی در استان ، بویژه در خصوص ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در تولید انواع سوسیس و کالباس و نیز سایر فرآورده های گوشتی ، این اداره کل طی ارسال اخطار کتبی به کلیه واحد های تولیدی مربوطه ، خواستار حذف کامل خمیر مرغ از گردونه تولید هرگونه فرآورده گوشتی گردید .


براساس این گزارش از تاریخ 1/5/90 مطابق اصلاحیه دوم استاندارد ملی ایران به شماره 2303 ( در خصوص سوسیس و کالباس ) استفاده از خمیر مرغ در فراورده های فوق ممنوع بوده و تولید و عرضه اینگونه محصولات با عناوینی نظیر « سوسیس با 20% خمیر مرغ » و امثالهم مغایر با استاندارد ملی فوق الذکر و مخالف قانون می باشد .


به گفته روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان ، در متن این اخطاریه آمده است : « ضمن اخطار مجدد حقوقی به کلیه واحد های تولید کننده فرآورده های گوشتی تاکید میگردد به هیچ عنوان از خمیر مرغ در محصولات خود استفاده ننموده و نسبت به حذف کامل خمیر مرغ از گردونه تولید فرآورده های گوشتی اقدام و دستگاه های تولیدی خمیر مرغ را نیز را بطور دائمی غیر فعال نمایید . بدیهی است بر اساس قانون و ضوابط سازمان ملی استاندارد ، در صورت مشاهده تخلف از این موضوع ، ضمن پلمپ دستگاه ها و تجهیزات مربوطه ، اقدامات حقوقی و قانونی لازم صورت خواهد پذیرفت . »