زمان : 17 Dey 1390 - 18:29
شناسه : 43876
بازدید : 3028
آن مرد در باران آمد (3 نظر) آن مرد در باران آمد (3 نظر)

 ابرکوه- نمایندگی یزد فردا:مصطفی قاسمی پور گل کاران: تقدیم به حاجی بخش عزیز :هوا خيلي سرد بود، سردتر از هر انچه كه فكرش را بكنيم راستش من هم خودم رو از شيراز به سختي رسونده بودم،شهر نفس هايش به سختي بالا مي آمد و چشمانش رو شبها به سختي روي هم ميگذاشت،باد شديد تمام بنرها و پلاكاردها رو پاره كرده بود و بچه ها كلي ناراحت بودند، توي اون چله سرد حالا دوباره بايد از نو همه رو نصب كنيم،اما باد و باران و سرما كه هيچ صاعقه هم حريف اين پا پتي هاي نسل سومي نبود و فردا كه شهر رختخوابش را براي نماز جمع ميكرد دوباره همه چيز مرتب شده بود، پدرم صبح زودتر از همه راه افتادند و رفتند، جنب و جوش خانه مرا ياد نماز عيد فطر انداخت كه همهمه عيدانه ما را گيج ميكرد!

خواهرزاده بهانه گير معلوم نشد چطور بي صبريش رو تحمل كرده بود و اون شب رو به صبح رسانده بود، بازار خداحافظ من رفتم تو خونه داغ تر از هميشه بود و كسي به فكر صبحانه و... نبود!!

با اشكي به قدمت دوازده قرن و بهايي به قيمت 275شهيد منتظر اين روز بوديم، من جامانده از كاروان جاماندها نيز طاقتم طاق شد و پياده زدم براه!! كارت ديدار ويژه رو بالاخره پيدا كردم، وارد ورزشگاه شدم، ورزشگاهي كه هميشه برايم تداعي بردها و باختهاي تيممان بود ولي حالا اصلا كاري به آن خاطرات نداشتم،فكر كنم تمام شهر سلول سلول اجزايش را در اين ورزشگاه جمع كرده بود و كوير زيباترين نمك شعرش را به خيابان آورده بود تا قرباني كند،خدايا ساعت دارد از 9ميگذرد پس چه شد؟

زمين را نگاه كرديم آسمان را خيره شديم پس چرا باران نمي بارد؟تمام اين انتظار 12قرن شهر يك طرف اين دقايق نيز يك طرف!!

بالگردها مي آمدند و مي رفتند ولي خبري از آن مرد نشد،همه غمگين و ناراحت به درياي جمعيت نگاه ميكرديم، ناگاه باران آمد همه گيج شده بوديم، خيل عظيم جمعيت تو خيابون بود و نميدانست باران نشانه نزديكي آمدن مرد است، همه سرمست آن شراب شده بوديم و لذا هر كسي شعاري ميداد و آخرش هم نتوانستيم شعاري هماهنگ سر دهيم!! چه روزي بود چه عشق بازيي!! حالا پس از دوازده قرن كه امام رضا(ع)به ابركوه آمده بودند مردي از سلاله اطهر آن دنياي نور به ابركوه آمده بود و اين تعبير و تفسير عيني كلمه لا الا الله حصني بود

 

آري آن مرد در باران آمد...................امام خامنه اي 15دي ماه به ابركوه آمد

 ريگ هشتم: خداوند متعال را شاكرم كه اين توفيق را داد كه در خدمت شما برادران و خواهران مؤمن و باوفا و انقلابى در شهر ابركوه باشيم - در اين شهر باستانى و بسيار كهن - اگرچه شهر، شهر قديمى‏اى است، اما فكر مردم اين شهر، فكر نو و جوان است. امام امت 15دی86