زمان : 17 Dey 1390 - 17:12
شناسه : 43864
بازدید : 5731
اجرای طرح جامع توسعه امامزاده جعفر(ع)با آزادسازی بیش از 14 هزار متر مربع از اراضی اطراف این امامزاده اجرای طرح جامع توسعه امامزاده جعفر(ع)با آزادسازی بیش از 14 هزار متر مربع از اراضی اطراف این امامزاده

اجرای طرح جامع توسعه امامزاده جعفر(ع)با آزادسازی بیش از 14 هزار متر مربع از اراضی اطراف این امامزاده

مدیر اجرایی امامزاده جعفر(ع) از آزادسازی بیش از 14 هزار متر مربع از اراضی اطراف این امامزاده از سوی اداره کل اوقاف و امورخیریه، شهرداری یزد و آستانه متبرکه امامزاده برای اجرای طرح جامع توسعه امامزاده خبر داد.

حجت الاسلام آیت اللهی با اعلام این خبر گفت: وسعت اراضی زیر نظر این امامزاده بیش از 47 هزار متر مربع است که برای بسیاری از فعالیت های عمرانی و فرهنگی این امامزاده کافی نیست و برای اجرای طرح جامع این امامزاده نیاز به خریداری 14 هزار متر مربع از اراضی اطراف امامزاده است.

وی بر مصوبه سفر ریاست جمهوری مبنی بر آزاد سازی این اراضی با کمک شهرداری اشاره و اضافه کرد: برای پیاده سازی طرح های عمرانی نظیر ساخت پارکینگ، آغاز عملیات اجرایی درمانگاه، توسعه مسجد اعظم و سازماندهی و مرمت صحن ها و رواق ها به این اراضی نیاز است.

مدیر اجرایی امامزاده جعفر(ع) کمبود نیروی انسانی متخصص و کمبود نقدینگی برای اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی را از مشکلات اصلی این امامزاده برشمرد و افزود: با توجه به قرار گرفتن این مکان مقدس در مرکز شهر و توجه اغلب مردم دارالعباده به این امامزاده، ظرفیت های بالایی برای حمایت و توسعه دارد.

حجت الاسلام آیت اللهی قرار داشتن مدفن علما و بزرگان استان یزد ، موزه کم نظیر کتب خطی و سکه های ولایت عهدی امام رضا (ع) ،کتابخانه و برپایی نمایشگاه های فرهنگی را از ظرفیت های بالای این امامزاده عنوان کرد.

وی فراهم کردن زیر ساخت های عمرانی و فرهنگی برای ایجاد فضای آرامش بخش به منظور زیارت زائران در این امامزاده را از اهداف اصلی و برنامه های مهم این امامزاده اعلام کرد.