زمان : 17 Dey 1390 - 12:18
شناسه : 43845
بازدید : 2111
یک فوق متخصص گوارش هشدار داد: مصرف فست فودها و غذاهاي پركالري را كاهش دهيد/ افزايش بروز كبد چرب در كودكان یک فوق متخصص گوارش هشدار داد: مصرف فست فودها و غذاهاي پركالري را كاهش دهيد/ افزايش بروز كبد چرب در كودكان
یک متخصص گوارش در یزد گفت: از آنجايي كه از جمله عوامل بروز این بیماری، مصرف غذاهای فست فود و کم تحرکی است، متاسفانه آمار این بیماری در بين كودكان نیز رو به افزایش است.

دکتر محسن آخوندی  با بيان اينكه در مواردی که کبد چرب پیشرفته شود خطرناک است، گفت: احتمال ابتلا به اين بيماري در افرادی که دارای بیماری دیابت هستند و قند آنها کنترل نمی شود، وجود دارد.

وی افزود: بیماری کبد چرب به دو نوع کبد چرب ساده و کبد چرب همراه با التهاب تقسیم می شود كه کبد چرب شامل سه درجه است و افرادی که مبتلا به کبد چرب درجه سه همراه با التهاب باشند، ممکن است بعد از مدتی دچار سیروز کبدی شوند که یک بیماری پیشرفته کبدی است.

وی ادامه داد: در کشورهای غربی شایع ترین مشکل کبدی، بیماری کبد چرب است.

وي با بيان اينكه بیماری کبد چرب علامت خاصی ندارد مگر در مواردی که کبد بزرگ شود گفت: این بیماری معمولا در افراد چاق بیشتر ديده مي شود.

دکتر آخوندی خاطرنشان کرد: در مواردی که کبد چرب همراه با افزایش آنزیمهای کبدی باشد به مشکلات پیشرفته کبدی منجر می شود و احتمال خطرناک بودن آن زیاد است و در مواردی احتمال نیاز مریض به پیوند وجود درد.

اين متخصص گوارش در پايان توصیه کرد: غذاهای ناسالم یکی از عوامل بروز بیماری کبد چرب است بنابراين سعی کنید از مصرف غذاهای پر کالری، شیرینی جات و غذاهای چرب پرهیز کنید چرا كه وقتی کالری زیاد وارد بدن شود بصورت چربی در کبد ذخیره می شود.