زمان : 17 Dey 1390 - 09:23
شناسه : 43838
بازدید : 2127
معاون پرورشی آموزش و پرورش استان یزد : دشمن به قلب و اندیشه نسل جوان حمله ور شده است معاون پرورشی آموزش و پرورش استان یزد : دشمن به قلب و اندیشه نسل جوان حمله ور شده است
معاون پرورشی اداره كل آموزش و پرورش استان یزد گفت: دشمن با جدیت و طی یك برنامه دقیق به قلب و اندیشه نسل جوان ما حمله ور شده و می خواهد وجود آنها را از ارزش ها و هویت خالی كنند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش وپرورش استان يزد ، "حمید رستگاری" در همایش مربیان منتخب پیشتازان و فرزانگان كشور با اشاره به آیات و روایات در خصوص جایگاه و اهمیت تعلیم و تربیت افزود: مربیان امور تربیتی و پرورشی كه در خط مقدم تربیت قرار گرفتند وظیفه ای بسیار سنگین و خطیر دارند.
وی با تأكید بر اینكه در راه تربیت نسل جوان نیاز مبرم به امام و رهبر داریم و قطعا برای موفق بودن در این مسیر باید دست دانش آموزان را در دست امام و و اهل بیت قرار دهیم، تصریح كرد: در این مسیر مهم باید موانع را برداریم و نباید چیزی را به دانش آموزان تحمیل كنیم ، بلكه زمانی كه زمینه را فراهم كنیم دانش آموزان در این مسیر می جوشند.
معاون پرورشی اداره كل آموزش و پرورش یزد ادامه داد: امروز مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی دغدغه زیادی در مسائل پرورشی و تربیتی جوانان و نوجوانان دارند و اگر این فرصت را از دست بدهیم باید در جای دیگر جوابگو باشیم.
رستگاری با اشاره به تهدید نرم دشمن یادآور شد: در جنگ نرم ، دشمن دو موضع اندیشه و تفكر و قلب و عاطفه دانش آموزان را هدف قرار داده است و با شبهاتی كه درمسائل اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای آنان ایجاد می كند عقل و فكر آنها را درگیر می كند.
این مقام مسئول گفت: باید با تدوین برنامه هایی، كارآمدی جنگ نرم را از بین ببریم و به عبارتی ما اندیشه های دانش آموزان را تسخیر كنیم، آنها را اقناع كنیم و با ارائه آموزش های ضروری آنها را دلبسته به نظام نمائیم .
معاون پرورشی اداره كل آموزش و پرورش استان یزد اجرای طرح های نهضت ملی حفظ قرآن، انس با قرآن، همگام با قرآن، سباح و طناب ورز در سطح مدارس را از جمله طرح هایی عنوان كرد كه سعی دارد كارآمدی نظام را به رخ جهانیان بكشاند و ذهن و دل دانش آموزان را به طرف اندیشه های ناب اسلام و پاسداری ازخون پاك شهیدان متمایل كنیم.