زمان : 16 Dey 1390 - 21:38
شناسه : 43824
بازدید : 2239
اصولگرای اصلاح طلب نداریم! اصولگرای اصلاح طلب نداریم!

حسین انصاری راد

اصولگرای اصلاح طلب نداریم!


حسین انصاری راد با بیان اینکه هیچ مرزی مگر قانون اساسی جمهوری اسلامی خط قرمز محسوب نمی‌شود، تاکید کرد: مسولان نظام جمهوری اسلامی و حتی مسولان رده پایین و سایر مردم باید خود را ملزم به عمل در چارچوب قانون اساسی بدانند.


یک فعال سیاسی گفت: اغلب شاهد بروز اختلافاتی در جناح‌های سیاسی مملکت هستیم به گونه‌ای که برخی جناح‌ها علیه جناح دیگر تبلیغ می‌کنند.


در مورد تعیین مرز دعوای جناح‌های سیاسی، گفت: با توجه به اینکه قانون اساسی در نظام جمهوری اسلامی ایران یک قرارداد اجتماعی است که بر اساس رای و اراده مردم تعیین و تایید شده است و دارای صبغه مذهبی و دینی نیز می‌باشد، بنابراین خط قرمز دعوای جناح‌های سیاسی قانون است و همه موظف هستند در چارچوب قانون اساسی عمل کنند.


وی با بیان اینکه هیچ مرزی مگر قانون اساسی جمهوری اسلامی خط قرمز محسوب نمی‌شود، تاکید کرد: مسولان نظام جمهوری اسلامی و حتی مسولان رده پایین و سایر مردم باید خود را ملزم به عمل در چارچوب قانون اساسی بدانند.


انصاری ضمن اشاره به سخنان امام خمینی در این خصوص، یادآور شد: بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در آذر ۶۷ در پاسخ به عده‌ای از نمایندگان ضمن تاکید بر ضرورت عمل به قانون، تصریح می‌کنند که همه ما باید در راستای قانون اساسی عمل کنیم، ایشان تاکید کردند که من تصمیم دارم تا شرایط به شکلی درآید که همه به قانون اساسی عمل کنیم.


وی در واکنش به گزارش کمیسیون اصل ۹۰، خاطر نشان کرد: در این گزارش برخی بزرگان نظام از جمله آقای خاتمی متهم به انجام اقدامات خلافی شدند. در حالیکه نباید فراموش کرد که هرگونه اتهامی به اشخاص نیاز به سند و مدرک دارد. بنابراین ما حق نسبت دادن اتهامات این چنینی به افراد را نداریم مگر اینکه قبلا در دادگاه به آن رسیدگی و در خصوص آن حکمی صادر شده باشد.


انصاری راد در پایان در مورد جناح منسوب به اصولگرای اصلاح طلب، تاکید کرد: از نظر من در کشور تنها دو جناح داریم، یکی جناح اصلاح طلب که شخصیت‌های برجسته‌ای همچون آقای خاتمی در آن حضور دارند و دیگری جناح اصولگراست که مجلس و نهاد ریاست جمهوری و دیگر ارکان کشور را در اختیار دارند، بنابراین جناح بینابینی را نمی‌شناسم.


منبع: ایلنا