زمان : 16 Dey 1390 - 18:10
شناسه : 43816
بازدید : 1597
پاسخ رئیس برکنار شده دانشگاه به وزیر پاسخ رئیس برکنار شده دانشگاه به وزیر

حافظه تاریخی :14 شهریور 89

پاسخ رئیس برکنار شده دانشگاه به وزیر


رئیس دانشگاه زنجان درباره دلیل برکناری خود گفت:«معاون محترم فرهنگی وزارت علوم امروز گفته که در 20 سال گذشته، هیچ وزیری جرات نکرده بود پایش را بگذارد در دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان و من می گویم اگر شهید هم بشود باید بروم و ثبوتی را از آنجا بردارم».


پروفسور یوسف ثبوتی، رئیس سابق دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان، در اولین مصاحبه اختصاصی اش با رسانه ها، درباره دلایل کنار گذاشته شدن خود از ریاست دانشگاه گفت:«آقای دکتر خواجه سروی، معاون محترم فرهنگی وزارت علوم امروز گفته که در 20 سال گذشته، هیچ وزیری جرات نکرده بود پایش را بگذارد در دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان و من می گویم اگر شهید هم بشود باید بروم و ثبوتی را از آنجا بردارم و رئیس دانشگاه را عوض کنم».


ثبوتی در پاسخ به سوالی درباره حکم تازه وزارت علوم برای خود نیز گفت:«حکمی دست من نرسیده است و اگر هم برسد، باید بگویم اینها کارهایی بود که 20 سال پیش انجام می دادم و فکر نمی کنم وقتش را داشته باشم که دوباره کارهای سابق را بخواهم از سر بگیرم».


وی با اشاره به اظهارات وزیر علوم که اعلام کرده بود، تعدادی از روسای دانشگاه‌ها که اخیرا عوض شده‌اند، خودشان استعفا داده‌اند، تاکید کرد که او استعفا نداده و کنار گذاشته شده است.


این رئیس سابق دانشگاه در پاسخ به انتقادات از کم بودن تعداد دانشجویان این دانشگاه اظهار داشت: «اساسنامه دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان بر مبنای کیفیت در آموزش نوشته شده است و به علاوه دانشجوی دکترا و کارشناس ارشد تربیت کردن فرق می کند با اینکه یک کلاسی را باز کنی و 50 نفر دانشجو را در آن رها کنی تا آخر ترم، به هر کدام از آنها مدرک دانشگاهی بدهی و بگویی به جامعه برگردند».


رئیس سابق دانشگاه زنجان در پاسخ به انتقاد دیگری پیرامون حراست و دفتر نمایندگی رهبری دانشگاه در دوران ریاست خود خاطر نشان کرد: «حراست ما در سال اول تاسیس دانشگاه، زیر نظر دانشگاه زنجان، اداره می شد. در سال دوم به ما گفتند یک نفر را به عنوان حراست مستقل خود معرفی کنید. شخصی معرفی شد و بعد، ایشان مراجعه کرد و از ما اتاق و دفتر و امکانات خواست و ما در اختیار ایشان قرار دادیم. یک نفر را هم به عنوان کارمند و نیروی انسانی خواست که آن را هم به ایشان دادیم».


وی ادامه داد:«این شخص دو ماه ماند و چون خانم کم سن و سالی بود و سنش از تمام دانشجویان دانشگاه کمتر بود، دید کسی موردی ندارد که بخواهد تذکر بدهد، این بود که گذاشت و رفت. دو سال ایشان نبود و بعد هم هر چه ماندیم هیچ خبری نشد. دفتر و امکاناتش را همانطور نگه داشته بودیم و ایشان خودش مراجعه نکرد. این مسئله حراست ما بود».


ثبوتی درباره موضوع نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز افزود:«شخصا حداقل دو بار به حجه الاسلام محمدیان رئیس دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در تمام دانشگاه ها که با همدیگر آشنا و دوست هستیم، گفتگو کردم. با ایشان دو بار در فرصتهایی که در گردهمایی روسای دانشگاه های سراسر کشور تشکیل شده بود، ملاقات کردم و خواهش کردم نمایندگی به دانشگاه ما اختصاص بدهد. ایشان فرمودند چون تعداد دانشجوی شما اندک است و ما هم نیرو نداریم، نمی توانیم شخصی را مستقلا به شما بدهیم، خودتان از طرف ما نماینده باشید. ولی این روزها در بوق و کرنا کرده اند که ثبوتی نگذاشته نهاد مقام معظم رهبری و حراست در دانشگاه باز شود».

مرجع : خبر آنلاین