زمان : 14 Dey 1390 - 17:39
شناسه : 43726
بازدید : 2728
 سندكاهش فقر از اساسی ترین وظایف شورای راهبردی در استان یزد است معاون كمیته امداد استان یزد: سندكاهش فقر از اساسی ترین وظایف شورای راهبردی در استان یزد است

معاون حمایت و سلامت خانواده كمیته امدادامام خمینی(ره) استان یزد گفت: امكان سنجی و احصاء فرصتهای اجرایی در راستای طرح و سند كاهش فقر از اساسی ترین وظایف شورای راهبردی در استان است.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد، مهدی حجازی مهریزی در نشست بررسی سند كاهش فقر كه با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان بافق برگزار شد، افزود: تهیه و تدوین نظام جامع خدمات رسانی و ساماندهی امور نیازمندان، هدف اصلی سند كاهش فقر در استان یزد است.

معاون حمایت و سلامت كمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد اضافه كرد: تبیین جایگاه متولیان امور مرتبط با توانمندسازی نیازمندان، وضع سیاست ها و مقررات اجرایی به منظور پیشبرد اهداف توانمند سازی نیازمند از ضرورتهای تدوین این سند است.

وی رشد اقتصادی ، توانمند سازی از طریق اشتغال مولد ، توسعه منابع انسانی و نیز توسعه بیمه های اجتماعی را از مهم ترین اصول راهبردی مبارزه با فقر خواند.

دبیر ستاد سند كاهش فقر استان یزد با اشاره به تشكیل كمیته های فرهنگی – اجتماعی و كمیته اشتغالزایی خاطرنشان كرد: هدف اصلی از تشكیل این كمیته ها توانمندسازی و ارتقاء عزت نفس و ایجاد اشتغال و افزایش در آمد نیازمندان جامعه است.

وی تصریح كرد: در رسالت كمیته امداد، اجرای سنت‌های حسنه و توسعه فرهنگ انفاق و نیكوكاری به صورت یك راهبرد و هدف مهم برای نظام ، مورد توجه قرار دارد.

مهدی حجازی، همكاری دستگاه های اجرایی را جهت پیشبرد اهداف این طرح خواستار شد و گفت: ساختار بخشیدن به وضعیت اقتصادی اقشار محروم جامعه و هماهنگی با دستگاههای اجرایی استان در راستای استفاده از امكانات و ظرفیتهای موجود آنان برای كاهش فقر ضروری است