زمان : 14 Dey 1390 - 00:10
شناسه : 43661
بازدید : 2198
در اصفهان  دوستي اينترنتي منجر به کلاهبرداري ميليوني شد در اصفهان دوستي اينترنتي منجر به کلاهبرداري ميليوني شد

دوستي اينترنتي منجر به کلاهبرداري ميليوني شد

یزدفردا - فردي که از طريق چت و جلب اعتماد دختر جوان، 30 ميلون تومان از وي کلاهبرداري کرده بود توسط ماموران پليس فتا استان اصفهان دستگير شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ ”خسروي“ رئيس پليس فتا استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما اظهارداشت:پيرو شکايت خانمي مبني بر کلاهبرداري اينترنتي از وي، مأموران پليس تحقيقات خود را براي شناسايي و دستگيري كلاهبردار آغاز كردند.

وي افزود: طبق اظهارات شاکيه، وي مدتي قبل از طريق يکي از وب سايت‌هاي اجتماعي با پسر جواني که خود را دانشجوي کشور سوئد معرفي كرده بود، آشنا و پس از مدتي پسر به بهانه برگشت به کشور از شاکيه مبلغ 300 ميليون ريال گرفته و پس از چندين هفته با توهين و فحاشي ارتباط خود را با وي قطع كر است.

رييس پليس فتا استان اصفهان ادامه داد: کارشناسان پليس فتا طي اقدامان فني و تخصصي متهم را شناسايي و پس از عمليات تعقيب و گريز با توجه به متواري شدن متهم، وي را دستگير كردند.

سرهنگ خسروي ادامه داد: در بررسي سوابق متهم مشخص شد كه وي داراي سابقه کيفري بوده و به اتهام کلاهبرداري‌هاي اينترنتي ديگري تحت تعقيب مي‌باشد.

اين مقام مسئول خاطرنشان كرد:‌ يکي از روش‌هاي کلاهبرداري که به تازگي بسيار مورد استفاده کلاهبرداران قرار گرفته است از طريق چت و جلب اطمينان قربانيان مي‌باشد که متهم خود را در قالب شخصي ديگر قرار داده و پس از ابراز علاقه و دوستي با فرد مورد نظر اطلاعات شخصي و مالي طرف مقابل را سرقت کرده و از اين طريق از وي اخاذي و کلاهبرداري مي كند.

رييس پليس فتا استان اصفهان در خاتمه تصريح كرد: پليس با افرادي که به اين روش و از سادگي افراد سوء استفاده کرده و کلاهبرداري مي نمايند برخوردي قاطع و قانوني خواهد داشت.