زمان : 13 Dey 1390 - 14:04
شناسه : 43647
بازدید : 3503
رئیس حوزه هنری کشور: رهبر معظم انقلاب ، بنیانگذار هنر اسلامی هستند. رئیس حوزه هنری کشور: رهبر معظم انقلاب ، بنیانگذار هنر اسلامی هستند.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد : محسن مؤمنی شریف دوشنبه شب (12 دی ماه 90) در همایش تبیین ابعاد شخصیت فرهنگی، هنری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و آئین رونمایی از کتاب " قایق راندن به اقیانوس" که با حضور آیت ا... ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ، فلاح زاده استاندار، جمعی از مسئولان ، مدیران دستگاه های اجرایی استان، هنرمندان ، نویسندگان و قشر های مختلف مردم برگزار شد با اشاره به 12 دی ماه ؛ روز یزد و سالروز سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان دارالعباده و دارالعلم یزد در  دی ماه 86 گفت: برگزاری چنین مراسمی در استان یزد می تواند برای سایر استان ها الگو باشد.
رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که رهبر معظم انقلاب ، هنر را تشریفاتی نمی دانند افزود: هنر از دیدگاه ایشان وسیع و جزو برجسته ترین موهبت های الهی است و معتقدند که هر هنرمندی به تنهایی یک دنیاست و هنر حتماً باید متعهد به ارزش ها باشد.
وی خاطر نشان کرد : زمانی که هنر از جامعه ما دور افتاده بود، امام خمینی (ره) در بهشت زهرا فرمودند: ما با هنر و سینما موافقیم  ولی مخالف فساد و فحشا در سینما و هنر هستیم و مقام معظم رهبری نیز به این نکته توجه داشتند و برای جمع شدن هنرمندان در راستای هنر به معنای واقعی ، حوزه هنری تشکیل شد و بر همین اساس ایشان بنیانگذار هنر اسلامی و انقلابی هستند.
رئیس حوزه هنری در همین رابطه افزود: همواره توجه معظم له به این بوده که محلی برای تجمع و حضور هنرمندان وجود داشته باشد که حوزه هنری این افتخار را در این زمینه دارد.
 مؤمنی شریف ادامه داد : رهبرمعظم انقلاب معتقدند که هنر از جنس دین است اما غربی ها در طول 200 سال اخیر همه چیز را تنزل دادند و هنر را نیز پایین آوردند.
رئییس حوزه هنری با تأکید بر قرار گرفتن هنر در خدمت ارزش های اسلامی اظهار داشت : همه ما در مقابل هنرارزشی  مسئول هستیم و باید این ودیعه الهی را در مسیر حفظ ارزش ها استفاده کنیم  و رسالت اصلی حوزه هنری نیز هدایت هنر به سمت ارزش های اسلامی و انقلابی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به هراس دستگاه تبلیغاتی غرب از کشورمان اشاره کرد و گفت : معرفی دستاوردهای ایران اسلامی و معرفی قانون اساسی که ولایت فقیه در آن همچون نگینی می درخشد  دو  عنصری است که دشمنان  از آن وحشت دارند و تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا ولی فقیه دیده نشود.
مؤمنی شریف در همین زمینه یاد آور شد : این در حالی است که ادیبان و هنرمندان بزرگی که توفیق دیدار با رهبرعظیم الشأن انقلاب اسلامی را داشته اند ، دچار تحولات بزرگی شده اند.
رئیس حوزه هنری یکی از خصایل رهبرمعظم انقلاب را ظریف اندیشی و توجه به آن چه که امروز آن را هنر می شناسیم بیان کرد و افزود: رهبری واجد خصایل انسانی هستند و آن چه در دین اسلام به عنوان ارزش معرفی شده ، در وجود ایشان نمایان است.
مؤمنی شریف مراسم استقبال از رهبر معظم انقلاب در استان وهمچنین برگزاری همایش تبیین ابعاد شخصیت فرهنگی، هنری مقام معظم رهبری و آیین رونماییی از کتاب "قایق راندن به اقیانوس " را  بی سابقه ارزیابی کرد.  وی با اشاره به گرد آوری کتاب ارزشمند " قایق راندن به اقیانوس" گفت: کار نویسنده این کتاب ، اقدامی ارزشمند است . رئیس حوزه هنری خطاب به مسئولان استان افزود: قدر این نویسنده توانا را بدانید و امید وارم در سایر استان ها نیز شاهد چنین اتفاقات ارزشمندی باشیم.
استاندار یزد هم در این همایش گزارشی از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان  ارائه داد و گفت: در سفر رهبر معظم انقلاب به استان 721 طرح مصوب شد که 222 میلیارد تومان آن استانی و سه هزار و 523 میلیارد تومان آن شهرستانی است و علاوه برآن 102 میلیارد تومان هم تسهیلات بانکی اعطا شده است.
محمد رضا فلاح زاده  با بیان این که 98 درصد این مصوبات اجرایی شده است ، احداث بزرگراه یزد - بافق، احداث باند دوم جاده یزد - طبس ، ساخت بیمارستان 280 تختخوابی شهید رهنمون ، ساخت 47 خانه عالم در مناطق روستایی و کمک 16 میلیارد تومانی به مددجویان بهزیستی را به عنوان بخشی از مصوبات این سفر پرخیر و برکت ذکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفر سالاری نویسنده کتاب "قایق راندن به اقیانوس" نیز دراین همایش با بیان این که شخصیت مقام معظم رهبری دارای لایه های متعددی است و ایشان جامع الاخلاق هستند گفت: امیدوارم این کتاب مورد توجه قراربگیرد و بتوانیم در رکاب رهبر معظم انقلاب توفیق سربازی داشته باشیم.
در ابتدای این همایش محمد رضا نیکونژاد رئیس حوزه هنری استان یزد ضمن خیر مقدم به حضار، ابراز امیدواری کرد برگزاری این گونه همایش ها زمینه سازفعالیت هرچه بیشترهنرمندان در عرصه هنرمتعهد دینی  و ارزشی شود.
 
درپایان این همایش با حضورنماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ،محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری، مصلحی مدیر کل امورمجلس واستان های حوزه هنری، ایل بیگی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه هنری، ملک ثابت  مدیر کل امور حقوقی حوزه هنری، دشتی معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد ، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی و نیکونژاد رئیس حوزه هنری استان یزد از کتا ب "قایق راندن به اقیانوس" روایت سفر مقام معظم رهبری به استان رونمایی شد.
رئیس حوزه هنری کشورهمچنین در کنار این همایش، نمایشگاه عکس و کتاب با عنوان "ماه تمام" شامل عکس های برگزیده سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به استان یزد، منتخب عکس های حماسه 9 دی و مجموعه آثار مکتوب و تصویری مقام معظم رهبری درقالب کتاب و لوح فشرده و ... افتتاح کرد.
این نمایشگاه تا 15 دی ماه درمحل هلال احمر قاسم آباد برای بازدید عموم برپاست. 

 گزارش تصویری افتتاح نمایشگاه "ماه تمام" با حضور رئیس حوزه هنری کشور

 گزارش تصویری همایش تبیین ابعاد شخصیت فرهنگی، هنری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و آیین رونمایی از کتاب «قایق راندن به اقیانوس» با حضور رئییس حوزه هنری کشور در یزد