زمان : 13 Dey 1390 - 13:20
شناسه : 43643
بازدید : 2386
رئیس مرکز تحقیقات دیابت یزد خواستار حمایت جهت راه اندازی بزرگترین مرکز تحقیقات دیابت کشور در یزد شد رئیس مرکز تحقیقات دیابت یزد خواستار حمایت جهت راه اندازی بزرگترین مرکز تحقیقات دیابت کشور در یزد شد

دکترمحمد افخمی اردکانی در نشستی که با حضور دکتر سلطانخواه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعضای هیات علمی، نخبگان و دانشجویان نمونه این دانشگاه برگزارشد ضمن اشاره به راه اندازی بزرگترین مرکز تحقیقات دیابت کشور در یزد خواستار توجه و حمایت ویژه به این مهم شد.

دکترمحمد افخمی اردکانی در این نشست ضمن اشاره به شیوع بالای دیابت در کشور و استان یزد اظهارداشت: متاسفانه 5/14 درصد افراد بالای 30 سال در یزد به بیماری دیابت مبتلا هستند و این در حالی است که شیوع دیابت در کشور 5/7 درصد است.


وی همچنین ضمن تاکید بر حمایت ویژه از راه اندازی بزرگترین مرکز تحقیقات دیابت کشور در یزد گفت: با حمایت های مستمر ریاست دانشگاه این مرکز با 3 هزرا متر زیربنا در حال ساخت می باشد.


وی همچنین در ادامه عرایضش به توجه ویژه و سرمایه گذاری در پیشگیری اولیه بخصوص تغییر شیوه زندگی افراد تاکید کرد.


ر
یاست مرکز تحقیقات دیابت یزد در پایان با اشاره به 200 نوع گیاه دارویی در استان یزد اظهارامیدواری کرد: در زمینه طب سنتی و کاشت گیاهان دارویی در استان یزد اقدامات لازم صورت گیرد.