زمان : 12 Dey 1390 - 23:25
شناسه : 43624
بازدید : 1951
رهبر معظم انقلاب بنیانگذار هنر اسلامی هستند رهبر معظم انقلاب بنیانگذار هنر اسلامی هستند

اعظم السادات میرجلیلی - خبرنگار یزد فردا :محسن مومنی شریف در همایش تبیین ابعاد شخصیت فرهنگی ،هنری مقام معظم رهبری که بمناسبت 12 دی سالروز سفر پر خیر و برکت ایشان به دارالعباده ،امشب در یزد برگزار شد، گفت:  همواره توجه مقام معظم رهبری به این بوده که محلی برای تجمع و حضور هنرمندان وجود داشته باشد که خوشبختانه حوزه هنری این افتخار را دارد .

 

وی ادامه داد: از افتخارات ما در ایران اسلامی این است که هنر در خدمت انقلاب و اسلام قرار گرفته است .  

 

  رئیس حوزه هنری تبلیغات اسلامی جمهوری اسلامی ایران گفت:خوشبختانه هنرمندان استان یزد فعالیت بسیار خوبی برای ثبت و ضبط سفر مقام معظم رهبری به  این استان داشتند که امیدوارم در استانهای دیگر نیز این فعالیت تکرار شود.

 http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=43624_DSCF2592.JPG

مومنی شریف افزود: تجلی قانون اساسی در اصل مترقی ولایت فقیه است و همواره این اصل با نگرانی دشمنان همراه بوده و در دنیا تلاش شده است تا رهبر معظم انقلاب شناخته نشوند در حالیکه اندیشمندانی که توفیق درک حضور معظم له را داشتند ، عکس العمل های شگفت انگیزی از خود نشان داده اند.

 

وی در پایان گفت: در طول تاریخ آرزوی انسانهای متفکر این بوده که رهبری فرزانه داشته باشند و از الطاف خداوند به مردم ایران است که  سکاندار کشتی کشور اسلامی ایران در این زمانه توفان زده جهانی بر عهده  مقام معظم رهبری است که علاوه بر فرزانگی ، پارسایی را نیز دارند .

 

در ادامه استانداریزد در این همایش گفت: در سفر رهبر معظم انقلاب در 12 دی سال 86 به استان یزد ، 721 پروژه مصوب شد که 222 میلیارد تومان آن استانی و 3 هزارو 523 میلیارد تومان آن شهرستانی است و علاوه بر آن 102 میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی اعطا شد.

 

محمد رضا فلاح زاده با ذکراینکه بیش از 98درصد این مصوبات صد در صد اجرایی شده است،افزود:ساخت 47 خانه عالم  در مناطق روستایی ، کمک 16 میلیارد تومانی به مدد جویان بهزیستی،کمک 8 میلیارد تومانی به شهرک صنعتی و کمکهای 4 و 10 میلیارد تومانی به ورزش و جوانان و میراث فرهنگی و....برخی از این مصوبات است.

 

وی در پایان ضمن اشاره به فتواهایی از مراجع تقلید در زمانهای مختلف در مورد اصل ولایت فقیه و نقل قولهایی از آنها در مورد شخصیت رهبر معظم انقلاب ،گفت: زمان شناسی و تصمیم گیری به موقع رهبر معظم انقلاب در جریانهای مختلف و مدیریت مدبرانه ،برخی از خصلت های بیشمار و الهی گونه ایشان است.

 

مدیر حوزه هنری تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این همایش گفت: کتابی که امروز رونمایی می شود روایتی از سفر مقام معظم رهبری به استان یزد است .

 

نیکونژاد افزود: این کتاب شروعی برای فعالیت دیگر هنرمندان استان یزد در بحث ولایت و رهبری است و دست همه هنرمندانی را که در این راه گام بر می دارند می فشاریم و از هیچ کمکی مضایق نخواهیم نمود.

 

نویسنده کتاب قایق راندن به اقیانوس نیز در این همایش گفت: علما و مراجع در زمان غیبت امام زمان عج همچون چراغی راه رابرای ما مشخص می کنند و گل سر سبد آنها در عصر حاضر مقام معظم رهبری هستند .

 

   حجت الاسلام مظفر سالاری افزود: در این کتاب که برای من یک دوره سیر و سلوک در محضر مقام معظم رهبری در سفر 5 روزه به یزد بود ، علاوه بر روایت سفر ایشان ،با توجه به تاکیدشان در دیدار عمومی و حتی در جمع دانشجویان یزد در مورد اعتماد به نفس ، نویسنده خاطرات خود را مرور می کند و به اعتماد نفس نه به معنای خود محوری بلکه به معنای خود باوری می رسد .

 

در پایان این مراسم که با حضور جمع کثیری از اقشار مختلف مردم، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و جمعی از مدیران ارگانها وادارات برگزار شد،از کتاب قایق راندن به اقیانوس رونمایی شد وازحجت الاسلام سالاری نویسنده کتاب و از محمد ملک ثابت مسئول پر تلاش و ساعی سابق حوزه هنری استان یزد که به عنوان مسئول حقوقی حوزه هنری کشور منصوب شده نیز بدلیل همکاری و حمایت از این اثر تجلیل شد.