زمان : 12 Dey 1390 - 17:03
شناسه : 43606
بازدید : 3047
 تعیین تکلیف واحد های تولیدی فرآورده های گوشتی استان  در خصوص استفاده از خمیر مرغ در اداره کل استاندارد استان اصفهان تعیین تکلیف واحد های تولیدی فرآورده های گوشتی استان در خصوص استفاده از خمیر مرغ در اداره کل استاندارد استان اصفهان

برگزاری دویست و نود و یکمین جلسه کمیته علائم پروانه کاربرد علامت استاندارد

با محوریت تعیین تکلیف واحد های تولیدی فرآورده های گوشتی استان  در خصوص استفاده از خمیر مرغ

در اداره کل استاندارد استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان دویست و نود و یکمین جلسه کمیته علائم با دستور کار بررسی و تعیین تکلیف واحد های تولیدی فرآورده های گوشتی استان در محل اداره کل برگزار گردید .

این جلسه با حضور مهندس صالح زاده مدیرکل استاندارد استان اصفهان ، مهندس قاسمپور مشاور ریاست سازمان ملی استاندارد ایران ، مهندس امینی مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غیر فلزی غذایی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد ایران به همراه دو تن از کارشناسان حوزه نظارت بر اجرای استاندارد و حوزه پژوهشکده مواد غذایی سازمان و نیز مسئولین مربوطه در اداره کل استاندارد استان اصفهان برگزار گردید که در ابتدا مهندس قاسمپور با اعلام وقوف و اشراف کامل سازمان ملی استاندارد به ابعاد مختلف این موضوع ، به بیان دغدغه های سازمان در خصوص تولید فرآورده گوشتی و بویژه استفاده از خمیر مرغ در این محصولات پرداخته و سوابق پیگیری های انجام شده توسط سازمان و ادارات کل استانی را مورد مرور قرار داد .

مهندس امینی مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غیر فلزی ، غذایی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه این جلسه ضمن اشاره به تولید غیر استاندارد و غیر بهداشتی خمیر مرغ به صورت فعلی و با وضعیت دستگاه های بادر موجود در ایران ، گفت : متاسفانه عوارض ناشی از استفاده از خمیر مرغ تولید شده با روش ها و دستگاه های غیر استاندارد در کوتاه مدت نمایان نمی گردد .

وی تاکید نمود که اگر اصلاحیه استاندارد ابلاغ شده درخصوص ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ را در کشور پیاده کرده و علاوه بر سازمان استاندارد ، سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت و درمان هم همکاری نمایند ، می توان تولید فرآورده های گوشتی با کیفیت بالا را در کشور شاهد بود .

مهندس امینی اداره کل استاندارد استان اصفهان را با توجه به وجود صنایع گسترده در استان ، پیشرو در تمام زمینه ها و الگویی در سراسر کشور برشمرد و از مواضع قاطع و اقدامات بموقع این اداره کل در روند اجرایی خود تقدیر نمود .

مهندس صالح زاده نیز در ادامه این جلسه ضمن تاکید بر لازم الاجرا بودن اصلاحیه شماره 2 استاندارد مربوطه مبنی بر ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در تولید فرآورده های گوشتی خواستار اجرای دقیق و کامل این مهم در سرار کشور شد و همچنین دستگاه ها و دوایر دولتی مرتبط با این امر به ویژه سازمان دامپزشکی و معاونت غذا و دارو را به همراهی بیش از پیش با سازمان ملی استاندارد بویژه این اداره کل در استان اصفهان دعوت نمود .

وی با تشکر از زحمات اهالی قلم و اصحاب رسانه که با همراهی های خود اداره کل استاندارد استان اصفهان را در امر فرهنگ سازی استاندارد و همچنین اطلاع رسانی صحیح و بموقع فعالیت ها و گزارشات خود یاری می نمایند ، ضمن ابراز گلایه مندی از رفتار غیر حرفه ای و برداشت های شخصی یکی از سایتهای خبری و درج مطالبی با عنوان « ... شایعات حاکی از این است که مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی اصفهان به مسئولان صنایع گوشتی وعده داده که تغییر موضع دهد و از پیگیری حذف خمیر مرغ دست بردارد ... » افزود : اجرای دقیق ضوابط قانونی برای همه لازم الاجرا و گریزناپذیر بوده و اقدامات این اداره کل در جهت اجرای دقیق و شفاف کلیه قوانین مربوط به حوزه استاندارد در سطح استان اصفهان ، گواه این موضوع می باشد .

مدیر کل استاندارد استان اصفهان یکی از نکات مهم برای اجرای دقیق بخشنامه ها و قوانین مصوب را وحدت رویه در سراسر کشور و پرهیز از حواشی دانست و گفت : اقدامات مثبت اداره کل استاندارد اصفهان با همراهی بخش خصوصی برای بررسی راهکار های اجرایی و رفع اشکالات و موانع تولید فرآورده های گوشتی طی جلسات متعدد ، من جمله جلسه امروز که با حضور مسئولین ذی ربط سازمان ملی استاندارد برگزار شده ، نشان از پیگیری های مستمر این اداره کل و اقدامات وفق ضوابط و مقررات بوده است .

براساس این گزارش در پایان این جلسه مصوب گردید پیرو ابلاغ های قانونی از طریق جراید و رسانه ها مجدداً نسبت به ابلاغ رسمی و مکتوب ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ به کلیه واحدهای تولیدی اقدام و در صورت مشاهده تخلف ، اقدامات حقوقی و قانونی لازم نیز صورت پذیرد . همچنین ضمن مکاتبه با معاونت غذا و داروی استان ، درخواست اصلاح پروانه ساخت و ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ با توجه به استاندارد های مربوطه صورت پذیرفته و مراتب اصلاح پروانه ساخت و ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ از طریق سازمان ملی استاندارد نیز به وزارت بهداشت و درمان منعکس گردد .

در ادامه این جلسه کلیه پرونده های واحد های تولید فرآورده های گوشتی استان اصفهان توسط اعضاء مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد نتیجه آزمون نمونه برداری های آذر ماه پس از اعلام وصول از آزمایشگاه های ذیربط ، ملاک تصمیم گیری برای تعلیق و یا تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد واحد های مذکور قرار گیرد .