زمان : 12 Dey 1390 - 17:00
شناسه : 43604
بازدید : 4681
امام جمعه طبس، بر تعین تکلیف استقرار شهرستان طبس در نقشه و تقسیمات کشوری بر اساس تصمیم دولت و وزارت کشور تأکید کرد(7 نظر) امام جمعه طبس، بر تعین تکلیف استقرار شهرستان طبس در نقشه و تقسیمات کشوری بر اساس تصمیم دولت و وزارت کشور تأکید کرد(7 نظر)
طبس- سرپرستی یزدفردا: حجت الاسلام والمسلمین "سيد ابراهيم مهاجريان" در دیدار با دبیرکل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش کشور و امضای سند چشم انداز طبس شهر نمونه اسلامی اظهار داشت: عزت امروز به بركت رهنمودها و بركات وجودي حضرت امام خميني (ره) و ولايت است.
امام جمعه طبس با اشاره به در پيش بودن انتخابات مهم نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان ساخت : بايد همه توجه داشته باشيم كه دشمن اگر بخواهد انحرافي در انقلاب ايجاد كند در پي آن است كه از مجلس شروع كند چون مجلس در رأس همه امور است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی طبس شرايط كنوني كشور را بسيار پيچيده دانست و ضمن تأکید بر هوشياري و بصيرت همه آحاد جامعه گفت: با توجه به شرايط امروز دنيا و كشور راه نجات تنها آن است كه پشت سر رهبري برويم و كوچكترين زاويه اي با ولايت خسارات زيادي به دنبال خواهد داشت.
وي در قسمت ديگري از سخنان خود انتخاب طبس براي ايجاد شهر نمونه اسلامي را انتخابي بجا و مناسب قلمداد كرد و در بيان علل مناسب بودن اين انتخاب به تشريح دلايل و ويژگي هاي خاص و مهم شهرستان پرداخت.
حجت الاسلام مهاجريان، معادن متعدد و ظرفيت هاي ارزشمند كوير و وجود مردمي پرتلاش و با استعداد بالا را از ويژگي هاي اين منطقه دانست.
وي افزود: طبس باب خراسان و دارالمومنين است و وجود آستان مبارك حضرت حسين بن موسي الكاظم (ع) كه توليت آن با حكم مقام معظم رهبري بر عهده آيت الله واعظ طبسي است، بركات زيادي براي توسعه عمراني و معنوي طبس داشته و دارد.
رئیس حوزه های علمیه شهرستان با بيان اينكه طبس شهر انقلاب است اضافه كرد: با توجه به همزماني واقعه اسفناك زلزله طبس با مقطع حساس مبارزات عليه رژيم ستمشاهي در سال 1357 و حضور چهره هاي بزرگ و فعال انقلابي در اين منطقه، اين رويداد موتور محركه پيروزي انقلاب اسلامي شد و نيز بازسازي طبس در نظام جمهوري اسلامي ايران صورت گرفت و از اين رو طبس را بايد به عنوان شهر انقلاب قلمداد كرد.
وي با تاكيد بر لزوم احياي سنت هاي اصيل ديني گفت: بسياري از الگوهاي فرهنگي و ديني كه در شهر نمونه اسلامي به دنبال آن هستيم در گذشته نه چندان دور در طبس وجود داشت كه از آن جمله مي توان به همزيستي برادرانه، حجاب كامل تمامي زنان و دختران، اهتمام شهروندان به نظافت محيط، همبستگي و محبت خانواده ها و برخورد مناسب زن و شوهر در خانواده اشاره كرد و بايد براي احياي هر چه بيشتر آن تلاش شود .
حجه الاسلام مهاجريان امام جمعه طبس سند چشم انداز ايجاد شهر نمونه اسلامی طبس را امضا و بر تعین تکلیف استقرار شهرستان طبس در نقشه و تقسیمات کشوری بر اساس تصمیم دولت و وزارت کشور تأکید کرد و افزود: علت هرگونه تأخیر و کندی در حرکت رو به پیشرفت طبس، سردرگمی این شهرستان در وضعیت تقسیمات کشوری است.
دبيركل جمعيت فرزندان شاهد و ايثارگر نوانديش نيز با بيان گزارشي از اقدامات اين تشكل گفت: بعد از امضاي تفاهم نامه بين فرمانداري و اين جمعيت، مجموعه اي در ستاد جمعيت شكل گرفت كه مباحث مربوط به طبس را پيگيري كند.
"حسين اسماعيلي" افزود: براي ايجاد الگوي شهر نمونه اسلامي قبلا اقداماتي صورت گرفته بود و پس از بررسي هاي صورت گرفته شهر طبس بدين منظور انتخاب شد و اين كار بصورت تخصصي و براي اولين بار صورت مي گيرد.
وي اعلام كرد: افتتاح دفتر جمعيت فرزندان شاهد و ايثارگر در محل فرمانداري، افتتاح باشگاه حيا باوران در كميته امداد امداد امام خميني (ره)، ايجاد قرارگاه سايبري امام خامنه ای و پيگيري راه اندازي وبلاگ هايي به نام تمام شهداي طبس، مذاكره براي برگزاري دوره هاي آموزش مديريتي فرزندان شاهد، ايجاد سايت طبس نيوز، تدوين سند چشم انداز شهر نمونه طبس و برگزاري جلسات متعدد با مديران شهرستان از جمله برنامه هايي بود كه در سفر مسئولان كارگروه هاي اين جمعيت به طبس انجام شد.