زمان : 12 Dey 1390 - 13:56
شناسه : 43593
بازدید : 2189
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گفت و گوی اختصاصی با وب دا یزد، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گفت و گوی اختصاصی با وب دا یزد،
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ضمن بازدید از بخش های مختلف دانشگاه علوم پزشکی یزد از اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی به بخش تحقیق و پژوهش در سال 90 به دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد و افزود: این میزان اعتبار در ازای ارائه برنامه ها از طریق ستاد زیست فرآوری، ستاد گیاهان دارویی ستاد سلول های بنیادی در اختیار دانشگاه قرار می گیرد تا بتوانند از ان بهره کافی را ببرند. همچنین در خصوص پژوهشکده علوم تولید مثل یزد نیز اگر امکانات تجهیزی مور نیاز بود انشاالله به طور خاص و جداگانه اعتباری در نظر گرفته می شود

دکترسلطانخواه صبح امروز  ضمن بازدید از بخش های مختلف دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهارداشت: برای بنده یه فرصت مغتنم و توفیق ایجاد شد تا در خدمت  اساتید، محققین و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی یزد قراربگیرم.

وی افزود: در این بازدیدی که داشتم با زیرساختهای بسیارخوب، امکانات، فضای فیزیکی کاملا مناسب ساخته شده در پردیس دانشگاه علوم پزشکی یزد مواجه شدم. که این مهم یک ظرفیت بسیار خوبی را  در منطقه مرکزی کشور فراهم نموده است.

دکتر سلطانخواه  تصریح کرد: از همه مهمتر توانمندی این دانشگاه در حوزه نیروی متخصص،  اساتید برجسته، صاحبنظران و پژوهشگران و دانشجویان زبده  بود که بسیار قابل ملاحظه است که حقیقتا این افراد سرمایه های اصلی کشور هستند.

وی ضمن اشاره به بازدید انجام شده از مرکز IVF  گفت: این مرکز که اولین مرکز شناخته شده در زمینه خدمات ارزنده نه در سطح استان بلکه در سطح کشور بوده و هست.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه ضمن اشار ه به بازدیدش از دانشکده داروسازی، دانشکده پزشکی، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه متبوع تصریح کرد: همچنین در این سفر به پای صحبت اساتید این دانشگاه نشستم که همه این عزیزان فرمایشات بسیارخوب، نگاههای بسیاربلند و بینش عمیق که این عزیزان به موضوع علم و فناوری و استفاده علم و فناوری در بخش تشخیص و درمان را مورد توجه قرار داده بودند.حقیقتا یک کانونی مملوء از شور و نشاط، انگیزه و تلاش یافتم و بسیار خوشحالم که در کشورم در استان یزد چنین ظرفیت های غنی و عظیمی وجود دارد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور اظهارامیدواری کرد: انشالله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طریق ستاد سلول های بنیادی، فناوری های زیست محیطی، ستاد گیاهان دارویی و طب سنی هم در بخش کمک به تکمیل و تجهیز زیرساخت ها و امکانات آزمایشگاهی بتوانیم در خدمت تحقیقات این دانشگاه باشیم. و نیز از لحاظ برنامه ای برنا مه هایی که منجر به نتیجه می شوند و دارای دستاوردهای مشخص هستند را پشتیبانی کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری متذکرشد: همچنین اگر محققین یزدی در تولید داروهای وارداتی و ساخت تجهیزات پزشکی مصرفی و غیر مصرفی توانمندی داشته باشند در دو طرح کلان منعقد شده با وزارت بهداشت آمادگی همکاری و پشتیبانی داریم و همچنین بطور خاص از محققین برجسته دانشگاه علوم پزشکی یزد و تحقیقاتشان حمایت و پشتیبانی شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری درپایان عرایضش از اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی به بخش تحقیق و پژوهش در سال 90 به دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد و افزود: این میزان اعتبار در ازای ارائه برنامه ها از طریق ستاد زیست فرآوری، ستاد گیاهان دارویی ستاد سلول های بنیادی در اختیار دانشگاه قرار می گیرد تا بتوانند از ان بهره ببرند. همچنین در خصوص پژوهشکده علوم تولید مثل یزد نیز اگر امکانات تجهیزی مور نیاز بود انشاالله به طور خاص و جداگانه اعتباری در نظر گرفته می شود.