زمان : 11 Dey 1390 - 23:15
شناسه : 43580
بازدید : 2046
معاون امور عمرانی استاندار یزد:  بافت قدیم شهر یزد با پشتوانه‌ غنی فرهنگی، همیشه نیازمند پاسداشت بوده است معاون امور عمرانی استاندار یزد: بافت قدیم شهر یزد با پشتوانه‌ غنی فرهنگی، همیشه نیازمند پاسداشت بوده است

معاون امور عمرانی استاندار یزد:بافت قدیم شهر یزد با پشتوانه‌ غنی فرهنگی، همیشه نیازمند پاسداشت بوده است


معاون امور عمرانی استاندار یزد به همراه مدیرعامل شرکت مسکن سازان استان از برخی از پروژه های در دست اجرای بافت قدیم بازدید کرد و از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته در این مناطق قرار گرفت.


حیدر نوروزی در این بازدیدها از بافت قدیم به عنوان گنجینه ای غنی و ارزشمند یاد کرد و اظهار داشت: بافت قدیم یزد با در برگرفتن اماکنی تاریخی و پشتوانه‌ای غنی از فرهنگ و آداب مردمانش، همیشه نیاز به پاسداشت داشته است.


معاون استاندار یزد تاکید کرد: حراست و نگهداری از بافت قدیم، وظیفه و مسئولیتی خطیر و ظریف است که باید با برنامه ریزی صحیح و اصولی و در راستای حفظ آثار باستانی و در جهت خدمت به مردم صورت پذیرد.


نوروزی با اشاره به اهمیت بافت قدیم در رونق صنعت گردشگری و جذب توریستهای داخلی و خارجی افزود: این مجموعه‌ گرانبها با تکیه بر خلاقیت و هنر گذشتگان، سالانه گردشگران زیادی را از فاصله های دور، رهسپار این دیار می سازد که این موضوع به روشنی بیانگر نقش بافت قدیم در توسعه صنعت گردشگری استان است.


وی با اشاره به اهمیت بازآفرینی مطابق با اصول مربوطه در بافتهای تاریخی شهر اظهار داشت: تنها راه برای جلوگیری از بروز مشکلات در بافت قدیم، توجه ویژه و اصولی به این مجموعه ارزشمند و سامان دهی صحیح آن است.


نوروزی انجام پروژه های عمرانی در جهت حفظ و نگهداری بافت قدیم را زمینه ساز رونق بخشیدن به این بافت ارزشمند ارزیابی و از خدمات صورت گرفته در این رابطه ابراز رضايتمندی کرد. گفتنی است معاون امور عمرانی استاندار یزد در این بازدید از پروژه های واقع در مناطق نظرکرده، چهار منار و خیابان شهید رجایی دیدن کرد و از نزدیک در جریان نیازها و مسائل مرتبط با پروژه های در دست اجرا در این محدوده ها قرار گرفت.