زمان : 11 Dey 1390 - 22:46
شناسه : 43578
بازدید : 2433
نخستين همايش ملي نقش رسانه در مديريت بحران‎ نخستين همايش ملي نقش رسانه در مديريت بحران‎

مدير كل روابط عمومي سازمان مديريت بحران كشور با اشاره به تدوين استراتژي اطلاع رساني مديريت بحران در كشور گفت: رسانه ها در ارتقاي آمادگي جامعه در مقابله با بحران نقش بي بديلي دارند.

محمد حسيني با تاكيد بر اهميت ارتباطات به موقع، دقيق و موثر در مقابله با مخاطرات طبيعي، در نجات جان انسان‌ها و كاهش آسيب ها گفت: ارتباطات هدفمند مي‌تواند مردم را براي اتخاذ گام‌هاي عملي در مسير حفاظت خود در مقابل مخاطرات طبيعي آموزش دهد و به آگاهي و توانمندسازي جامعه كمك كند.

وي تصريح كرد: در سراسر جهان، رسانه‌ها در آموزش مردم درخصوص سوانح، هشدارهاي بروز مخاطرات، جمع‌‌آوري و انتقال اطلاعات مربوط به مناطق بحران زده، هشدار به مقامات دولتي، سازمان‌هاي امدادرسان و عامه مردم نقش اساسي ايفا مي‌كنند.

مديركل روابط عمومي سازمان مديريت بحران كشور با اشاره به اينكه سازمان‌هاي علمي و فعال در كاهش اثرات سوانح بايد توسعه روابط كاري با رسانه‌ها را براساس اعتماد متقابل و شناسايي ويژگي‌ها و اهداف دنبال كنند گفت: در فضاي كنوني، سوالات خبرنگاران كه عمدتا سئوالات مردم نيز مي باشد درخصوص واكنش دستگاه هاي مسئول در هنگام وقوع حوادث است، در صورتيكه ما با تدوين يك برنامه بلندمدت سعي داريم سوالات و توجه مردم را به كليه مراحل مديريت بحران شامل قبل، حين و پس از وقوع حوادث معطوف نماييم.

وي افزود: اين امر مستلزم آمادگي رسانه ها و همچنين تعامل مناسب سازمان مديريت بحران كشور با اصحاب رسانه است كه بدين منظور اين سازمان در نظر دارد همايشي تحت عنوان "نقش رسانه در مديريت بحران كشور" را برگزار نمايد.

حسيني با اعلام خبر برگزاري اين همايش در 18 دي سال جاري افزود: با استفاده از نظر صاحبنظران و متخصصين حوزه رسانه و مديريت بحران گام اول تعامل با رسانه ها را برداشته ايم و در نظر است با برگزاري اين همايش و كارگاههاي آموزشي آن، دست اندركاران رسانه ها را با مفاهيم و موضوعات مديريت بحران آشنا سازيم.

لازم به ذكر است كليه خبرنگاران، عكاسان و اصحاب رسانه مي توانند با مراجعه به پايگاه اطلاع رسانيndmo.org براي ثبت نام در اين همايش اقدام نمايند.

لينك ثبت نام:http://www.ndmo.org/Conference.aspx

منبع: روابط عمومي سازمان مديريت بحران كشور