زمان : 11 Dey 1390 - 22:14
شناسه : 43573
بازدید : 1854
فعاليت 10 كارگاه آموزشي در قالب نظام آموزشي استاد – شاگردي در يزد فعاليت 10 كارگاه آموزشي در قالب نظام آموزشي استاد – شاگردي در يزد

فعاليت 10 كارگاه آموزشي در قالب نظام آموزشي استاد – شاگردي در يزد


به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد از برگزاري 10 كارگاه استاد – شاگردي از ابتداي مهر ماه سال جاري تاكنون خبر داد و گفت : از ابتداي راه اندازي نظام استاد – شاگردي در استان 6 كارگاه النگو و حلقه ساز و 4 كارگاه تراشكار فلزات قيمتي براي صنف جواهر ساز تشكيل شده است .


حبيب الله كارگر با بيان اينكه ظرفيت كارگاه ها با در نظر گرفتن 30 نفر در هر كارگاه افزايش داده شده عنوان كرد : تعهد آموزش براي اين صنف 360 نفر – دوره و تشكيل 12 دوره آموزشي بوده است كه تاكنون بيش از 70 هزار نفر – ساعت و 360 نفر – دوره آموزش با توجه به افزايش ظرفيت كارگاه ها صورت گرفته است .


وي با اشاره به اينكه دوره آموزش كارگاه هاي طلا و جواهر ساز 480 ساعت است خاطر نشان كرد : در حال حاضر آموزش اين گروه زير نظر مركز آيت الله خامنه اي يزد انجام مي شود و استاندارد هايي به استادان اين كارگاه ها ارائه مي شود تا آموزش بر اساس اين استانداردها صورت گيرد و نظارت بر كارگاه ها نيز بر اين اساس انجام مي شود .


كارگر خاطر نشان كرد : برگزاري كارگاه هاي استاد – شاگردي براي كارآموزان شركت هاي سايپا و ايران خودرو نيز در دستور كار قرار دارد .


وي هدف از تشكيل اين كارگاه ها را ايجاد رابطه نزديك بين كارگاه ها و مراكز آموزشي ، كسب مهارت هاي شغلي و اشتغال سريع و پايدار با انعطاف پذيري لازم دانست و افزود : كار آموز با حضور در كارگاه فعال اقتصادي ، ضمن كسب تجربه در حوزه هاي مختلف توليدي و اقتصادي با نحوه تعامل با مشتري نيز آشنا مي شود .


كارگر با اشاره به جبران كمبود مراكز آموزشي با راه اندازي كارگاه هاي استاد – شاگردي بر تعامل واحد هاي صنفي و صنعتي در اجراي اين طرح تأكيد كرد و گفت : كارگران فعال هر صنف مي توانند براي تكميل آموزش هاي مهارتي در اين نظام ، ثبت نام و علاوه بر دريافت گواهينامه مهارت ، مراحل ارتقا شغلي خود را نيز دنبال كنند .