زمان : 16 Dey 1385 - 22:25
شناسه : 4357
بازدید : 2478
يبوست دوران بارداري را از مشكلات شايع زنان در اين دوران يبوست دوران بارداري را از مشكلات شايع زنان در اين دوران

خبر علمی یزد فردا :يك phD علوم تغذيه در يزد يبوست دوران بارداري را از مشكلات شايع زنان در اين دوران دانست و گفت: مصرف مواد غذايي فيبردار و نان‌هاي سبوس‌دار مي‌تواند منجر به بهبودي اين بيماري شود.

دكتر فاطمه كاسب در گفت‌وگو با ران(ايسنا) اذعان داشت: بيماري يبوست و گاهاً همورئيد(بوالسير) از مشكلات شايع زنان در اواخر دوران بارداري مي‌باشد، كه به دنبال تغييرات هورموني و همچنين بزرگ شدن رحم و فشار وارده به روده ايجاد مي‌شود.

وي پيشگيري از بروز يبوست را مهمترين نكته جهت كنترل هموروئيد در اين دوران عنوان كرد و متذكر شد: مبتلايان ضمن مشورت با پزشك معالج خود در هنگام مواجه شدن با اين بيماري، فعاليت جسماني خود را افزايش داده و مدت زماني مناسب را به منظور استراحت و خواب كافي در پايان روز به خود اختصاص دهند.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي يزد با تاكيد بر اين كه افراد در اين دوران بايد از مصرف داروهاي ملين جهت رفع يبوست اجتناب نمايند، گفت: اين عارضه با اصلاح عادت غذايي در افراد قابل كنترل مي‌باشد.

دكتر كاسب در پايان خاطرنشان كرد: مصرف غذاهاي فيبردار، نان‌هاي سبوس‌دار،‌ دانه غلات،‌ ميوه و سبزيجات، بروز يبوست در دوران بارداري را كاهش مي‌دهد

یزدفردا