زمان : 11 Dey 1390 - 17:55
شناسه : 43540
بازدید : 9579
افتتاح نگارخانه پیشگام با نمایش آثار استاد رسولی در یزد+گزارش تصویری افتتاح نگارخانه پیشگام با نمایش آثار استاد رسولی در یزد+گزارش تصویری
به گزارش روابط عمومی گروه پیشگامان با حضور جمعی از هنرمندان، و علاقه مندان آثار هنری و همچنین استاد جلیل رسولی نگارخانه پیشگام متعلق به گروه تعاونی پیشگامان افتتاح شد.
در این مراسم 36 اثر هنری استاد جلیل رسولی در زمینه نقاشی خط که در طول سال های مختلف توسط وی طراحی شده بود به نمایش گذاشته شد.
سید رضا قبله زاده مدیرعامل شرکت پیشگامان رسانه کویر در این خصوص اظهار داشت: گروه پیشکامان در راستای اهداف آرمانی خود تصمیم گرفت شرکتی با عنوان پیشگامان هنر تاسیس کند. از جمله بدیهیات فعالیت هنری، داشتن نگارخانه بود که بحمدلله برای نخستین بار توانستیم نگارخانه تخصصی هنر در یزد را با نمایش آثار هنری استاد جلیل رسولی افتتاح کنیم.
وی افزود: به زودی آثار سایر هنرمئان گرانقدر کشور نیز در این نگارخانه رونمایی خواهد شد.
گفتنی است  استاد جلیل رسولی در سال 1326 در همدان متولد شد و با درجه استادی از استاد سید حسن میرخانی 1367 در زمینه خط به عنوان یکی از اساتید صاحب سبک مطرح می باشد.
وی دارای آثار و تالیفات و ترجمه های گسترده ای در زمینه نقاشی خط دارد که می توان به جان جانان، یادگار عشق، چهار فصل،كتابت ترجمه فارسی نهج البلاغه،كتابت دیوان حضرت امام (ره)، مرقع برگ سبز و ... می باشد.
از  فعالیت‌های علمی و هنری وی نیز می توان به نمایش آثار در گالری سیحون، 1352، نمایشگاه انفرادی .گالری سیحون، 1353، نمایشگاه انفرادی .لندن، 1355، نمایشگاه گروهی.تهران، 1356، نمایشگاه انفرادی.نگارخانه‌ی شیخ، 1357، نمایشگاه انفرادی .فرهنگسرای نیاوران، 1358، نمایشگاه انفرادی .موزه‌ی نگارستان، 1358، نمایشگاه انفرادی .انجمن فرهنگی فرانسه در تهران، 1359، نمایشگاه انفرادی .موزه‌ی هنرهای معاصر، 1360، نمایشگاه انفرادی.پاكستان، 1360، نمایشگاه انفرادی  اشاره کرد.
از 1362 تاكنون نمایشگاههای متعددی در كشورهای ایتالیا، انگلستان، قطر، كویت، لبنان، سوریه، تركیه، ژاپن و چین برگزار كرده اند.
شایان ذکر است نگارخانه پیشگام در طبقه منفی یک رستوران خوان دوحد در یزد بلوار عاصی زاده کوچه سنگریزه به مدت یک هفته دایر است.

سرویس عکس یزدفردا

عکاس :مجید دهقانی زاده


















































یزدفردا