زمان : 11 Dey 1390 - 17:15
شناسه : 43535
بازدید : 1213
محققان دریافتند؛نوشیدن یک لیوان دوغ نیاز روزانه بدن به کلیسم را تامین می کند محققان دریافتند؛نوشیدن یک لیوان دوغ نیاز روزانه بدن به کلیسم را تامین می کند
 دوغ ساده و بدون گاز نوعي نوشيدني است كه پايه لبني دارد و بيشترين مصرف و تنوع را در كشور ما دارد. دوغ به دليل دارا بودن كلسيم و انواع ويتامين ها مي تواند از بروز كمبود اين ريزمغذي ها پيشگيري نمايد.

مصرف يك ليوان دوغ يك چهارم نياز روزانه بدن به كلسيم را تامين مي كند.دوغ هاي گازدار و با اسانس؛ دوغ گازدار  اگرچه ممكن است طعم بهتري داشته باشد اما اين گاز ارزش غذايي آن را مي كاهد و پس از مصرف، آزاد شدن گاز در معده سبب ناراحتي هاي گوارشي مي شود.

دوغ هاي با اسانس هاي نعنا، آويشن و... برای تشویق به مصرف دوغ مناسب هستند.این گزارش می افزاید؛ دوغ كفير دوغي است كه حاصل تخمير باكتري به نام پروبيوتيك در شير مي باشد. پروبيوتيك ها باكتري هاي زنده و مفيدي هستند كه مي توانند در پيشگيري و درمان بسياري از بيماري ها مفيد باشند دوغ كفير مي تواند. جانشين مناسبي براي كساني باشد كه روزانه از شير استفاده نمي كنند.

نكته قابل توجه براي تمامي دوغ ها اين است كه رنگ دوغ بايدسفيد، سفيد شيري و از نظر طعم و بو مطبوع و فاقد هرگونه طعم و بوي خارجي باشد. توصيه مي شود در صورت تمايل به مصرف دوغ نوع كفير و يا دوغ هاي ساده و كم نمك و بدون گاز را انتخاب نماييد.