زمان : 10 Dey 1390 - 23:50
شناسه : 43500
بازدید : 2292
اتفاق مهم دردفتر ثبت آثار میراث فرهنگی کشور را باید مهم دانسته و درست هدایت نمود اتفاق مهم دردفتر ثبت آثار میراث فرهنگی کشور را باید مهم دانسته و درست هدایت نمود

اتفاق مهم دردفتر ثبت آثار میراث فرهنگی کشور را باید مهم دانسته و درست هدایت نمود.

علیرضا صادقی

در حالی که به اعتقاد من سازمان میراث فرهنگی – صنایع دستی و گردشگری کشور و اداره های کل آن از جمله نهادهای هستند که نیازمند تعامل و همکاری انجمنهای مردمی جهت صیانت و دفاع از میراث فرهنگی- دیده بانی مشکلات و نارسائیها- فرهنگسازی و مشارکت مسئولانه مردم و مسئولین در حفظ- احیا و حیات میراث فرهنگی و ارائه راهکار و طرحهای پیشنهادی در حوزه میراث فرهنگی – صنایع دستی و گردشگری می باشند.


سالها در بخشهای کاملاً متغییر که هدف- کارکرد و فعالیت آن در حوزه انجمنهای دوستداران میراث فرهنگی نه مشخص بوده و دائم در تغییرات نفرات گوناگون بوده هرکس می آمده دنبال صرفاً گزارش سازی بوده اینبار باید جدی گرفت که اتفاق مهمی رخ داده است که باید به فال نیک گرفت.


بخش اداره کل ثبت آثار در معاونت حفظ و احیا میراث فرهنگی کشور این بار نه در شعار و در گام اجرای رو به جلو به مشارکت جدی و مسئولانه سازمانهای مردم نهاد در تهیه و تدوین پرونده های ثبتی اهمیت قائل شده نمایندگان انجمنها را در نشستها تخصصی شهر کرد و قشم محرم مباحث جدی خود دانسته است .


حضور و نقش آفرینی انجمنهای دوستدار میراث فرهنگی را در تهیه و تدوین پرونده ثبتی در حوزه میراث تاریخی – معنوی و طبیعی که موضوعی کاملاً تخصصی و حائز اهمیت می تواند زمینه ساز بروز خلاقیتها اعضا و توان علمی و تخصصی انجمنها دوستدار میراث فرهنگی را نشان بدهد هرچند پیمانکار شدن بر ماهیت غیر دولتی تاثیر گذار است ولی به نظر من می توان با حفظ شانیت غیر دولتی به عنوان حلقه واسط دولت و مردم به نقش آفرینی و تعامل سازنده و مناسب رسید.


ثبت آثار تاریخی- طبیعی و فرهنگی استان یزد و دارا شدن شانیت ملی را به مدیریت و پرسنل تلاشگر اداره کل میراث فرهنگی – صنایع دستی و گردشگری استان یزد – مسئولین و مردم استان صمیمانه تبریک بگوئیم و دست در دست هم برای صیانت واحیا آثار دارای شان ملی بکوشیم.


اتفاق مهم دردفتر ثبت آثار میراث فرهنگی کشور را باید مهم دانسته و درست هدایت نمود.


گام رو به جلو میراث فرهنگی کشور برای کاستن فاصله بی اعتمادی نسبت به انجمنهای دوستدار میراث فرهنگی کشور را کم خواهد نمود .