زمان : 10 Dey 1390 - 09:40
شناسه : 43461
بازدید : 5409
رییس جدید اداره منابع طبیعی شهرستان تفت معرفي شد رییس جدید اداره منابع طبیعی شهرستان تفت معرفي شد
به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان تفت، معاون فرماندار تفت در اين مراسم ضمن تشكر از رییس منابع طبیعی شهرستان گفت:با توجه به ییلاقی بودن و نزدیك بودن شهرستان تفت به مركز استان میل زمینخواران به این شهرستان و روستاهای ییلاقی آن بیشتر است.
ناصر دهقان ادامه داد:شهرستان تفت با داشتن مراتع غنی استان نگاه ویژه ای را در حمایت و همراهی مسئولین استانی در انجام خدمات بیشتر به عرصه های منابع طبیعی این شهرستان می طلبد.
وی همچنین از رییس جدید این اداره خواست تا طبق مراحل رییس قبلی در مسائل حفظ و حراست از اراضی شهرستان كوشا باشند و فرمانداری نیز در این مورد حمایتهای لازم را خواهد داشت.
مدیر كل منابع طبیعی استان هم در اين جلسه گفت:از 13 میلیون هكتار مساحت استان یزد 90 درصد آن مربوط به عرصه های منابع طبیعی می باشد.
عالم در اين مراسم به وظايف اداره منابع طبيعي اشاره و افزود:مهمترین وظیفه منابع طبیعی حفاظت از عرصه های طبیعی و ملی اعم از تخریب و تصرف می باشد.
وی با بیان اینكه قریب 5 میلیون هكتارمساحت بیابانی در استان وجود دارد افزود:با شرایط سخت خشكسالی و طوفانهای شن، مسئولیت منابع منابع طبیعی كه در زمینه های آبخیزداری،احیا،توسعه و بهره برداری و بیابان زدایی نیز فعالیتهای اجرایی دارد سخت و دشوار می نماید.
http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=43461_IMG_4139.JPG
عالم همچنین به فعالیت این سازمان در مورد مرتع داری اشاره كرد و گفت:حدود 5 میلیون هكتارمرتع در استان وجود دارد كه یك میلیون دام در آن تعلیف می شوند.
وی ادامه داد:كار نظارت بر دامداران،احداث آب انبار و آبشخور نیز از دیگر فعالیتهای همكاران منابع طبیعی در این خصوص می باشد تا منابع طبیعی بتواند هم مرتع را در مقابل تخریب حفظ نماید و هم به عرصه تولید یاری برساند.
مدیر كل منابع طبیعی استان با اشاره به بحث جنگلداری افزود:در هر شهرستان بطور متوسط 2 پارك جهت جبران پوشش گیاهی ایجاد شده است. وی به پتانسیلها و قالیتهای شهرستان تفت اشاره كرد و گفت:این شهرستان از شهرستانهای موفق در زمینه حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی بوده است و از مسئولین خواست تا با رییس جدید نیز همكاری و تعامل داشته باشند تا در خدمت رسانی بیشتر،موفق باشند. در اين مراسم علي زارع به عنوان سرپرست اداره منابع طبيعي تفت معرفي شد.