زمان : 10 Dey 1390 - 09:24
شناسه : 43454
بازدید : 3442
به مناسبت سی امین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی :همایش ذهن برتر در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد به مناسبت سی امین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی :همایش ذهن برتر در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد
 این همایش با حضور پرشور جمعی از دانش آموزان ، دانشجویان و اساتید استان و به همت باشگاه پژوهشگران جوان و کانون فارغ التحصیلان واحد یزد برگزار شد.
دکتر احمدزاده رئیس باشگاه پژوهشگران جوان در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت سی امین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی به تبیین خدمات دانشگاه آزاد اسلامی در طول این 30 سال پرداخت ، پس از آن دکتر سیدا مرد حافظه ایران و عضو انجمن حافظه آمریکا در سخنرانی خود گفت : حافظه همه انسانها قوی است ، اما چون به درستی از آن استفاده نمی کنیم به نظر ضعیف می آید.
http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=4345412-0.jpg
وی در رابطه با راهکارهای تقویت حافظه گفت : چند روش برای تقویت حافظه پیشنهاد می کنم که از جمله آنها ورزش ،  اعتماد به حافظه خود ، جلوگیری از منفی بافی ، مطالعه و یادگیری مطالب جدید در هر روز ، انجام فعالیتهای مثبت چون ورزش ، خنده و ... ، جلوگیری از حواس پرتی و دور ریختن فکرهای مزاحم ، پرداختن به اصل کار به جای حواشی کار ، گوش کردن به رادیو با صدای بسیار کم و دیدن تلویزیون با صدای بسته میباشد.
دکتر سیدا در پایان تغذیه مناسب چون سیب ، انجیر ، کنجد ، عسل ، زرده تخم مرغ و ماهی را بسیار پراهمیت دانست و استفاده از غذای کم و بی اهمیت چون چیبس ، پفک و مصرف بی رویه دارو را مضر دانست.
همچنین در ادامه مراسم دکتر علی پیرهانی که به 19 زبان زنده دنیا تسلط دارد در رابطه با نحوه آموزش زبانهای دیگر مطالبی را ارائه نمود و در پایان این دو استاد برجسته ایرانی به سوالات شرکت کنندگان در همایش پاسخ دادند.