زمان : 09 Dey 1390 - 22:53
شناسه : 43442
بازدید : 4773
طائب: ورود به سفارت انگلیس کار غلطی بود- مجلس نهم:183 طائب: ورود به سفارت انگلیس کار غلطی بود- مجلس نهم:183

طائب: ورود به سفارت انگلیس کار غلطی بود-مجلس نهم:183

اعتدال : حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب روز پنج‌شنبه در سخنانی در جمع فعالان بسیج دانشجویی تحت عنوان "سلسله نشست‌های سیاسی پرسمان تحلیلگران" که در دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، افزود: بزرگداشت حماسه عاشورا در جهت بهره بردن و درس گرفتن عوام و بررسی آثار ممتد، ماندگار و بالنده عاشوراست.


وی ادامه داد: مردمی که در زمان تحقق این حادثه بودند نمی‌توانستند آینده تاریخ و اثر این حماسه را بر آن ببینند، بر این اساس در آن روز، خیلی افراد از بودن در جبهه کفر خوشحال و بسیاری هم از بودن در جبهه حق ناراحت بودند.


طائب افزود: اما اگر در آینده تاریخ می‌بودند، می‌دیدند که پیامدهای عاشورا به گونه‌ای بود که از چهره اهل حق گرد غم را رفع می‌کرد و بر چهره اهل باطل غم حسرت بقا و فریاد نابودی می‌گذاشت و هر چه ما از عاشورا فاصله گرفته‌ایم این دو فرآیند را بیشتر دیده‌ایم و امروز خدا را شاکریم که پیروزی انقلاب اسلامی را که فرآیند تحقق عاشورا بود، دیدیم.


وی خاطرنشان کرد: ما امروز شاید آن شهد و حلاوت لذت پیروزی حق بر باطل در منطقه ایران را به دلیل اینکه برایمان عادی شده درک نکنیم، اما اگر برگردیم به 100 سال یا 500 سال قبل یا نه همین امروز به کشورهای تحت سلطه برویم، آن وقت می‌توانیم بفهمیم که فراهم آمدن استقلال، خودکفایی و بیرون بودن از نظام سلطه چه حلاوتی دارد، چیزی که در طول تاریخ هرگز اتفاق نیفتاده است و مساله‌ای که بزرگان دین آن را به عنوان یک آرزو نگاه می‌کردند.


طائب خاطرنشان کرد: حادثه 9 دی چیزی شبیه فرایند عاشورا بود یعنی وقتی برای شما فتنه ایجاد کردند، آتشی مانند آتش عاشورا بود. فتنه 88 آتشی بود که استکباری که توانسته بود آن را ایجاد نماید امید داشت تا ابا عبدالله الحسین را در آن فتنه شهید کند.


رییس قرارگاه عمار تاکید کرد: اما حماسه 9 دی به مقابله این فتنه و فرایند آن آمد؛ این حماسه مانند عاشورا در تاریخ پیش رونده است، یعنی اباعبدالله(ع) اجر و مزد مقاومتش در کربلا را در طول تاریخ به طور ممتد می‌بیند که یکی جمهوری اسلامی بود. شما هم اجر و مزد مقاومتتان در برابر آن فتنه را در فرآیند تاریخ خواهید دید.


وی ادامه داد: به اندازه قدرت دشمن و عظمت فتنه، دشمن دارد ضربه می‌خورد. ما شاید این تحلیلی که امروز از فرآیند این فتنه داریم، نمی‌توانستیم آن روز داشته باشیم. ما آرام آرام به اهداف دشمن پی می‌بریم.


طائب خاطرنشان کرد: تا سال گذشته نظر شخصی خودم این بود که این‌ها آمده بودند فقط نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کنند اما امروز به این نتیجه رسیده‌ام که این‌ها مساله بالاتری را می‌دیدند.


وی با طرح این سوال که "پرچمی که امام بلند کرده بود چه بود که ما از طریق آن صاحب اصلیش را بشناسیم؟" گفت: پرچمی را که امام در ایران بلند کرد پرچم عدالت بود. پرچم بازسازی و احیای اسلام نابی که آن اسلام ناب در شاخص‌ها و تعریف‌های خودش نسبت به دو مطلب بیدار می‌کند.


وی بقیة الله(عج) را صاحب اصلی پرچم عدالت و عدالت گستر موعود دانست و تصریح کرد: هر که درباره او حرف زده با عنوان عدالت حرف زده است، او به طور مطلق صاحب پرچم عدالت است، حضرت امام پرچم عدالت را بلند کرده بود تا این پرچم به دست صاحب اصلی‌اش برسد.


طائب ادامه داد: دشمن در آغاز خواب بود و به یکباره متوجه شد تهدید اصلی من و شما نیستیم، بقیة الله است.


وی ادامه داد: ما امروز به فتنه طور دیگری نگاه می‌کنیم و آن را طور دیگری می‌فهمیم. فتنه چاشنی انفجار بیداری اسلامی بود. این‌ها همه قوا را در فتنه 88 به میدان آوردند، تمام رسانه‌های بین‌المللی انعکاس جریان 25 خرداد و فتنه را بر عهده گرفتند، به گونه‌ای که برخی کشورهای عربی بر اساس این تبلیغات آن قدر باور کرده بودند که سقوط جمهوری اسلامی قطعی است که سفرای خودشان را فراخوان کرده بودند و همه چیز را علنی خرج کرده بود.


وی خاطرنشان کرد: فتنه 88 چاشنی انفجار بهار عربی بود و ملت را بیدار کرد.


وی تصریح کرد: می‌بینید بساطی که این دشمن روی زمین پهن کرده بود بعد از این بیداری چطور دارد جمع می‌شود. چرا از عراق بیرون رفتند؟ اگر این بیداری اسلامی رخ نداده بود آمریکا از عراق بیرون نمی‌رفت. وقتی از آمریکا بیرون می‌رود معنایش شکست یک ابرقدرت است. آن روزی که شوروی از افغانستان بیرون رفت فروپاشی‌اش شروع شد، خروج آمریکا از عراق یعنی شروع فروپاشی و این خروج ناشی از بیداری بود.


رییس قرارگاه عمار تاکید کرد: بهترین شرایط این است که بقیة الله الاعظم (عج) بیاید و بدانید باید برای سخت‌ترین‌ها مهیا باشید، لذا مقام معظم رهبری فرمود "فتنه بزرگتری در راه است، مراقب باشید"، خیلی‌ها فکر کردند که این فتنه، فتنه داخلی است، بنده عرض می‌کنم به اقتضائات زمان دقت کنید، متوجه می‌شوید منظور این حرف چیست.


رییس قرارگاه عمار گفت: به پاسداشت صبر مردم و حضورشان، این بیداری را در جهان اسلام خدا به شکل هدیه ما اهدا کرد، اما هدایای نزدیکتر و روزآمدی هم خدای متعال به شما عنایت کرد که یکی از آن هدایا که حالا خیلی هم به شما نزدیک است، همین هدیه‌ای بود که خدای متعال به عنوان هواپیمای جاسوسی آمریکا به شما هدیه کرد. مطلبی که کماکان آمریکایی‌ها در کمای آن مانده‌اند.


وی ادامه داد: برترین ابزار جاسوسی‌شان را در کل منطقه از دست داده‌اند. ابزار جاسوسی که ابرقدرت‌های مدعی ابرقدرتی نه آن را دیده بودند، نه می‌توانستند ببینند، یعنی فعلا دو کشور چین و روسیه که هر کدام در زمینه علم و فناوری ادعا دارند، هیچکدام توانایی رویت این را نداشتند و این را خدای متعال امروز در اختیار شما قرار داده است.


طائب خاطرنشان کرد: هم آن‌ها نمی‎‌دانند که چه به دست آوردیم، هم نمی‌دانند که چه از آن می‌دانیم، هم نمی‌دانند که الان وضعیتش چطور است و کجاست. یک عده آمدند گفتند که چین و روسیه تقاضا دارند که ما این را به آن‌ها بدهیم. خیلی عقب مانده ذهنی هستند کسانی که چنین فکرهایی می‌کنند. آن کسی که بلد بوده این را بنشاند، بلد است بازش کند، آن که بلد است بازش کند، بلد است بسازد، آنکه بلد است بسازد به دیگران نیازی ندارد. آن وقت آمریکایی‌ها باید بنشینند و عزا بگیرند که ما تا به حال آن‌ها را نگاه می‌کردیم حالا آن‌ها ما را نگاه می‌کنند و این‌ها پاداش‌های خداست.


به گزارش ایسنا طائب در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که "با توجه به اینکه غبار فتنه فرو نشسته و انسان‌هایی که باید می‌فهمیدند فهمیدند، آیا زمان بازخواست بازیچه‌های فتنه، آقایان سران فتنه و سایر عوامل نرسیده است؟" گفت: ما دو تا خصلت داریم، یکی این‌که اهل انتقام نیستیم که خصلتی است که مولا امیرالمومنین(ع) برای ما گذاشته است.


وی ادامه داد: دومین خصلت ما این است که اهل حکمت و مصلحتیم. امروز آن‌ها با حربه حقوق بشر به میدان آمده‌اند. برای حفظ این بیداری اسلامی، حقوق بشر یک حربه است. شما تا بیایید و سران این نهضت‌ها را بگیرید فریاد می‌زنند چرا این‌ها را گرفتید؟ دشمن به تمام دنیا اعلام کرده که این‌ها سران نهضتند، اگر شما عین همان رفتار را با این‌ها داشته باشید، می‌گویند تو دیگر حق نداری اعتراض کنی.


طائب گفت: الان به آن‌ها می‌گویید که بیا! این آقا در خانه‌اش است. چون خیلی جاها گفتند که این‌ها حصر خانگی هستند! بله، حصر خانگی هستند، اما نه برای این‌که از اقداماتشان جلوگیری شود، برای اینکه مردم نزنندشان. تقاضای خودشان است. چند بار رفتند این طرف و آن طرف و سنگ خوردند، رمی جمرات شدند، خودشان تقاضا کردند که یک خرده حفاظت ما را بالاتر ببرید. گفتیم حفاظتت را بخواهیم ببریم بالا این طور می‌شود، گفتند عیبی ندارد، باشد.


وی ادامه داد: چندین بار پیام داده بود که بر جان خودم احساس خطر می‌کنم. باشد، این هم جانت، بگیر و نگه دار. این‌ها اگر جان دوست نبودند، زمان جنگ برای خودشان سنگر نمی‌ساختند. جان برایشان خیلی عزیز است، عیبی ندارد، نگه‌دار ببین آخرش چه می‌شود. معلوم نیست برای چه می‌خواهد زنده بماند؟ این هدیه جمهوری اسلامی به این‌هاست. هر جا می‌خواهی بیا و برو سخنرانی کن. حرف‌هایتان را که زدید و مردم در حماسه 9 دی گفتند که این حرف‌ها باطل است.


به گزارش ایسنا، وی در ادامه جلسه در پاسخ به سوالی در خصوص اشغال سفارت انگلیس که پرسیده بود "اولا ادعا شده که این تسخیر توسط بسیجیان انجام شده است، آیا درست است؟ و بعد هم این‌که آیا این کار کار مثبتی بوده یا نه و اگر مثبت بوده چرا وزیر امورخارجه، نسبت به این عمل واکنش نشان داده است؟" گفت: نه! کار غلطی بود. بچه‌های ما هم طراح نبودند. نباید عملیات می‌کردند، به طریقی بازی خوردند و آن کسانی هم که صحنه گردان بودند وقتی صحنه را ایجاد کردند دیگر رویت نشدند.


وی تصریح کرد: کار، کار غلطی بود. کار خودشان بود و انگلستان درون سفارت هیچ مدرکی هم نداشت، مدارکی که گذاشته بود، وقتی که آنالیز شد، دیدند که فقط برای ایجاد دعوا گذاشته شده است.


طائب ادامه داد: هیچ سندی را نگذاشته بود، پس معلوم شد که کار خودشان بوده است و خدای متعال هم از شیوعش جلوگیری کرد.


وی در پاسخ به این سوال که "به نظر می‌رسد بیداری اسلامی در منطقه از شور خود افتاده است، آیا نیاز نیست تا حرکتی از سوی ایران صورت بگیرد تا دوباره جان تازه‌ای به انقلاب‌های منطقه ببخشد؟"، گفت: قرار نیست تا آخر جنگ داشته باشیم؛ حالا دیگر باید اوضاع آرام بشود و در انتخابات آدم بیاورند. در مورد لیبی هم که دیگر نباید حرف بزنیم، قذافی را بیرون انداختند. در تونس هم باید اوضاع آرام باشد. چرا انتظار داری که هر روز تظاهرات باشد؟


رییس قرارگاه عمار گفت: می‌ماند بحرین و یمن که داغ داغ هستند. اینجا هم حل بشود تمام می‌شود. یک قضیه‌ای باید در منطقه رخ می‌داد و آن این است که ارتش‌هایشان به نفع اسرائیل وارد عمل نشوند.


وی افزود: امام گفت ما انقلابمان را صادر می‌کنیم، نگفت نیرو صادر می‌کنیم، انقلاب صدور پیدا کرده است.


وی در پاسخ به این سوال که "به عقیده شما وظیفه اصلی ما دانشجویان در عرصه تحولات اخیر منطقه و تحولات داخل کشور از قبیل ریزش خواص، انتخابات مجلس چیست و 7+8 و جبهه پایداری چیست؟" گفت: 7 و 8 هم ان‌شاءالله قضیه‌اش حل می‌شود، خیلی نگران نباشید.


منبع: ایسنا