زمان : 09 Dey 1390 - 22:46
شناسه : 43436
بازدید : 2305
تمجید ضرغامی از «مستی ولید» تمجید ضرغامی از «مستی ولید»

تمجید ضرغامی از «مستی ولید»


آیین اختتامیه نخستین جشنواره جام جم با حاشیه‌هایی چون تمجید رئیس رسانه ملی از بازی‌ شریفی‌نیا در نقش ولید و اهدای جایزه حسن فتحی به قحطی‌زدگان سومالی همراه بود

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تلویزیونی جام جم با حاشیه‌هایی همراه بود که برخی از آن‌ها در ادامه می‌آید:


- دکور این مراسم به قدری شلوغ بود که هیچ جای خالی دیده نمی‌شد، نا‌آرامی و ناهماهنگی در رنگ و چیدمان از ضعف‌های اصلی دکور به شمار می‌رفت.


- در ابتدای برنامه استاد کریم‌خانی به اجرای مداحی پرداخت. وی پس از خواندن قطعه اول که حسین آرام جانم بود، قطعه‌ای در رسای امام رضا(ع) خواند و از حاضران خواست تا هنگام خواندن این قطعه به سمت بارگاه ملکوتی این امام بایستند. اما بسیاری از حاضران که نمی‌دانستند وضعیت جغرافیایی بنای سالن همایش‌ها در چه جهتی بنا شده، به دور خود می‌چرخیدند و هر کس به سمتی ایستاده بود. این ماجرا از چشم شهیدی‌فر مجری برنامه نیز دور نماند و زمانی که برای اعلام برنامه بعدی روی سن آمد، گفت: خوبی ما ایرانی‌ها این است که شاید سمت و سوی خود را گم کنیم اما بالاخره آن را به زودی پیدا می‌کنیم.


- هنگام سخنرانی دارابی معاون سیما، مجری از او خواست تا سخنانش مختصر و مفید باشد، اما زمانی که ضرغامی برای سخنرانی رفت گفت که سخنانش کوتاه نخواهد بود و به توصیه مجری عمل نخواهد کرد.


- ضرغامی در بخشی از سخنانش به بازی ماندگار «محمدرضا شریفی‌نیا» در نقش ولید اشاره کرد و گفت: سکانسی که ولید هنگام نماز صبح مست کرده و به جای دو رکعت، چهار رکعت نماز می‌خواند بسیار ماندگار است.

ضرغامی در ادامه با اشاره به حضور شریفی‌نیا در جمع مهمانان مراسم به مزاح گفت: ما که تا به حال مست نکرده‌ایم ولی آقای شریفی‌نیا خیلی خوب این سکانس را بازی کردند!


- شاهنامه‌خوانی و نقالی بخشی از این مراسم بود که توسط امیر صادقی اجرا شد. این بخش که مصرع پایانی آن چو ایران نباشد تن من مباد بود، با استقبال بسیاری از سوی حضار مواجه شد.


- زمان اجرای موسیقی توسط «سالار عقیلی» زمان زیادی جهت آماده‌سازی صندلی‌ها و کوک کردن سازها شد. در زمان اجرای برنامه نیز مهمانان فرصت را غنیمت شمرده و سالن را برای هواخوری ترک کردند.


- یوسف تیموری به همراه فرزند خردسالش برای دریافت جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد آمد که شهیدی‌فر فرزند او را تیموری شماره 2 خواند.

تیموری پس از دریافت هدیه‌اش گفت: می‌دانم که نگاه سینما و تلویزیون هیچ وقت به من جدی نبوده و مانند نگاهی بوده که من به پسرم دارم. اما باید بگویم که من ترکیبی از بهترین بازیگرها نظیر مارلون براندو، آل پاچینو، محسن تنابنده و سیروس دین‌محمدی هستم.


- روح الله حجازی که جایزه بهترین فیلم تلویزیونی را برای کمی دورتر دریافت کرد، گفت: فیلمنامه این فیلم تلویزیونی به جاهای زیادی ارائه شد ولی در اکثر جاها رد شد، تا اینکه ساخته شد. او جایزه خود را به علی طالب‌آبادی نویسنده کار تقدیم کرد.


- حسن فتحی نیز جایزه بهترین کارگردانی برای «دنده معکوس» را به قحطی‌زدگان سومالی تقدیم کرد. او طی صحبت‌هایش از عدم توجه به حقوق مؤلف در بحث کپی‌رایت نیز گلایه کرد.


- هنرمندان بسیاری در این مراسم حضور داشتند که به طور کاملا پراکنده‌ای در سالن نشسته بودند و برخی از آن‌ها اواسط برنامه، سالن را ترک کردند.


- پس از برگزاری مراسم، اسامی برگزیدگان از طریق روابط عمومی سیما برای رسانه‌های خبری ارسال شد که در این میان نام حجت قاسم‌زاده اصل به عنوان دریافت‌کننده جایزه بهترین فیلمنامه از قلم افتاده بود.