زمان : 09 Dey 1390 - 22:33
شناسه : 43425
بازدید : 1581
سقوط قیمت جهانی طلا و بی تفاوتی بازار ایران! سقوط قیمت جهانی طلا و بی تفاوتی بازار ایران!

سقوط قیمت جهانی طلا و بی تفاوتی بازار ایران!


قیمت جهانی طلا در هفتم دسامبر برابر با 16 آذر ماه پس از تجربه یک افزایش اندک روند نزولی و سقوط خود را آغاز کرد به گونه ای که این عدد از 1743 دلار برای هر اونس در 16 آذر ماه به 1577 دلار در 16 دسامبر برابر با 25 آذر ماه رسید.امروز کاهش 31 دلاری قیمت جهانی طلا بهای هر اونس طلا را به قیمت کم سابقه 1532 دلار رساند.جالب تر از همه اینجاست که در تمام این مدت قیمت طلا در بازار تهران از ثبات برخوردار بوده و ...


 هم اکنون بیش از دو هفته است که قیمت طلا در بازار های بین المللی کاهش شدیدی را تجربه کرده اما گویی در بازار ایران هیچ اتفاقی نیافتاده است.


به گزارش «تابناک»، قیمت جهانی طلا در هفتم دسامبر برابر با 16 آذر ماه پس از تجربه یک افزایش اندک روند نزولی و سقوط خود را آغاز کرد به گونه ای که این عدد از 1743 دلار برای هر اونس در 16 آذر ماه به 1577 دلار در 16 دسامبر برابر با 25 آذر ماه رسید.



کاهش شدید قیمتهای جهانی طلا در سه هفته گذشته


بر اساس آمار ها و جداول گلد پرایس (GOLD PRICE) پس از این سقوط بزرگ قیمتی محدوده قیمتها همچنان در هفته های گذشته ثابت مانده و با اندکی افزایش و مجددا کاهش مواجه شده اما در دو روز گذشته قیمت طلا از کف حاصل از سقوط قیمتی در 25 آذر نیز پایین تر رفته و به محدوده 1560 دلار برای هر اونس نزدیک شده است.


خبرگزاریها از سقوط بی سابقه دیگر قیمت طلا در روز گدشته خبر دادند: امروز کاهش 31 دلاری قیمت جهانی طلا بهای هر اونس طلا را به قیمت کم سابقه 1532 دلار رساند.


جالب تر از همه اینجاست که در تمام این مدت قیمت طلا در بازار تهران از ثبات برخوردار بوده و حتی در برخی موارد افزایش های کوچکی را نیز تجربه کرده است! نمودار قیمت طلا در بازار تهران طی یک ماهه گذشته ثبات قیمتها و افزایش در هفته آخر را نشان می دهد که از رفتار غیر طبیعی بازار طلای ایران در برابر تحولات بین المللی حکایت دارد.