زمان : 09 Dey 1390 - 00:54
شناسه : 43401
بازدید : 8224
مختار الهامی اصل در تبریز کاندید شد+بیوگرافی- مجلس نهم:171 مختار الهامی اصل در تبریز کاندید شد+بیوگرافی- مجلس نهم:171

-مجلس نهم:171

یزدفردا :مختار الهامی اصل روز پنجشنبه 8/10/1390 با حضور در ستاد انتخاباتی فرمانداری تبریز برای شرکت در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام نمود.

بیوگرافی مختار الهامی اصل
مختار الهامی اصل در سال 1341 در شهرستان تبریز بدنیا آمد. تحصیلات متوسطه را در شهرستان اسکو گذراند و همزمان با دوران دبیرستان که انقلاب اسلامی وارد مرحله ای دیگر شده بود همگام با مردم در راهپیمائی ها و تظاهرات شهرهای تبریز، اسکو و ایلجچی حضور فعال داشت.

حضور در مساجد و شرکت در کلاسهای قران و برنامه های مذهبی خصوصا بهره گیری از کلاس های مرحوم آیت ا... حاج شیخ عباس اهری از فضلا و نویسندگان مجله مکتب اسلام در تابستان ها او را با مسائل دینی و مذهبی آشنا ساخت. لذا پس اذ اخذ دیپلم عازم حوزه علمیه قم شد تا دروس حوزوی را فرا گیرد.
مختار الهامی اصل در اولین دوره بازگشایی دانشگاه ها درکنکور سراسری شرکت نموده و در رشته دبیری تاریخ دانشگاه یزد پذیرفته شد و در سال 66 فارغ التحصیل گردید.
با تهاجم همه جانبه صدام عفلقی به میهن اسلامی تحصیلات حوزه را رها ساخته و در اولین روز سال 1361 عازم جبهه گردید و 4 ماه در منطقه بازی دراز عضو گردان المهدی اعزامی از تبریز بود.
ایشان در دوران تحصیل دانشگاه نیز 2 بار در جبهه های نبرد حق علیه باطل شرکت کرده و و در سال 1362 در عملیات والفجر 4 شرکت نموده و به افتخار جانبازی نایل آمد.همچنین در سال 1368 به مدت 6 ماه در جبهه شلمچه حضور داشتند.