زمان : 09 Dey 1390 - 00:35
شناسه : 43393
بازدید : 2645
چرا رهبر انقلاب در منزلشان از فرش استفاده نمی‌کنند؟ چرا رهبر انقلاب در منزلشان از فرش استفاده نمی‌کنند؟

چرا رهبر انقلاب در منزلشان از فرش استفاده نمی‌کنند؟

من این فرش را به آستان قدس رضوى تقدیم مى‌کنم؛ آن‌جا هم در موزه‌ى آستان قدس مى‌ماند، که هم براى شما خوب است، و هم براى ما؛ هم اسم شما در آن‌جاست، و هم براى ما ثوابى داشته باشد. من این هدیه را از شما قبول مى‌کنم و دعا مى‌کنم که خداوند ان‌شاءاللَّه قلب شما را شفا بدهد.

مقام معظم رهبری پس از بازدید از نمایشگاه فرش در حسینیه‌ى امام خمینى‌ در سال 1370 در بخشی از صحبت‌هایشان درباره علاقه و احترام‌شان به فرش گفته بودند که:


خداوند ان‌شاءاللَّه به شما‌ها توفیق و قوّت بدهد و خسته نباشید. خداوند دست و پنجه‌ى هنرمند، و چشم‌ها و روحیه‌ى شما‌ها را همیشه شاداب و نیرومند بدارد، تا بتوانید باز هم این کارهاى خوب را بیافرینید. از این‌که این قالیچه را به من دادید، از شما (۱) خیلى تشکر مى‌کنم؛ منتها بنده از بس به فرش و کار قالیباف‌ها احترام مى‌گذارم، خودم در خانه زیر پا از قالى استفاده نمى‌کنم. من این فرش را به آستان قدس رضوى تقدیم مى‌کنم؛ آن‌جا هم در موزه‌ى آستان قدس مى‌ماند، که هم براى شما خوب است، و هم براى ما؛ هم اسم شما در آن‌جاست، و هم براى ما ثوابى داشته باشد. من این هدیه را از شما قبول مى‌کنم و دعا مى‌کنم که خداوند ان‌شاءاللَّه قلب شما را شفا بدهد.