زمان : 08 Dey 1390 - 17:43
شناسه : 43373
بازدید : 1352
جلوگيري از خروج مغزهاي متفكر جوان از كشور با حمايت بنياد ملي نخبگان جلوگيري از خروج مغزهاي متفكر جوان از كشور با حمايت بنياد ملي نخبگان

دكتر سلطانخواه در پاسخ به سوال خبرنگارما در خصوص فعاليت‌هاي بنياد ملي نخبگان براي جلوگيري از مهاجرت نخبگان گفت:‌ سند راهبري نخبگان كه در حال تدوين نهايي مي‌باشد به اين حوزه توجه زيادي كرده است. خروج برخي نخبگان عمدتا براي ادامه تحصيل است كه بنياد ملي نخبگان بايد زمينه‌هاي خروج اين افراد از كشور را كاهش دهد.

وي با اشاره به فعاليت آماري در خصوص برگزيدگان طلاي المپيادهاي علمي كشور گفت:‌ اطلاعات آماري ما در خصوص المپيادهاي نجوم، رياضي، فيزيك، كامپيوتر، شيمي و زيست شناسي كه در مجموع هزار نفر را شامل مي‌شود نشان مي‌دهد كه چه تعداد از اين المپيادي‌ها در خارج از كشور هستند و چه تعداد در داخل كشور فعاليت‌ مي كنند و آيا در خارج از كشور در حال تحصيل بوده و يا به داخل كشور بازگشته اند.

به گفته دكتر سلطانخواه آمارها نشان مي دهد كه در دولت نهم و دهم به بعد ‏‏‏‏‏‏‏‏خروج المپياديهاي كسب كننده مدال طلا از كشور نسبت به قبل از آن كاهش پيدا كرده است.

وي خاطر نشان كرد:‌ در بنياد ملي نخبگان كار آماري ديگري در خصوص نفرات برتر آزمون ورودي به دانشگاه شامل 500 نفر اول كنكور رياضي، 300 نفر اول تجربي، 300 نفر اول كنكور انساني و 20 نفر اول كنكور هنر هر سال طي بازه 10 ساله 76 تا سال 85 در حال انجام است