زمان : 08 Dey 1390 - 17:38
شناسه : 43362
بازدید : 1899
نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان یزد برگزار شد نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان یزد برگزار شد

نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان یزد برگزار شد .


همزمان با هفته ثبت احوال ، نشست شورای هماهنگی ثبت احوال ظهر دیروز با حضور استاندار و معاون سیاسی امنیتی برگزار شد .


دراین نشست ، استاندار یزد با اشاره به افزایش روند مهاجرت در کشور ، بر ضرورت ساماندهی و ثبت این رویداد تاکید و تصریح کرد : اتاق فکر ثبت احوال بایستی برای حل این معضل اجتماعی و ساماندهی آن چاره اندیشی کند .


معاون سیاسی امنیتی استانداری نیز با اشاره به اهمیت ارائه آمار دقیق در برنامه ریزیها تاکید کرد : انتشار آمار و تحولات جمعیتی بایستی با توجه به اوضاع اجتماعی منطقه و کشور صورت گیرد .


غلامحسین دشتی افزود : توسعه ارائه خدمات در روستاها نشان دیگری از توزیع عدالت در جامعه است .


وی با اشاره به اقدام فرهنگی ثبت احوال استان در راه اندازی گنجینه اسناد مشاهیر ،ثبت احوال را گنجینه هویت ایرانیان دانست و اظهار امیدواری کرد با همکاری این ارگان با دانشگاهها ، اقدامات پژوهشی و تحقیقی با استفاده از داده ها و اطلاعات ثبت احوال صورت گیرد .


پیش از سخنان ایشان ، مدیر کل ثبت احوال استان ضمن گزارش چگونگی ثبت رویدادهای جمعیتی ، تهدیدها ، آسیب ها و موانع پیش روی ثبت وقایع را تشریح کرد .


امضای تفاهم نامه با سازمان بهزیستی برای اعلام آمار تحولات جمعیتی از سوی ثبت احوال و ارائه سالیانه نتایج پژوهشی از سوی بهزیستی ، امضای تفاهم نامه با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برای نحوه ی بکارگیری و استفاده از سامانه ثبت آنلاین ازدواج و طلاق و تسریع در اجرای مصوبات سفر هیئت دولت مبنی بر احداث ساختمان اداره کل ثبت احوال استان و مجوز استخدام نیروی انسانی از مهمترین مصوبات این نشست بود .