زمان : 08 Dey 1390 - 17:30
شناسه : 43356
بازدید : 1393
مدیرکل استاندارد استان اصفهان : توسعه بیشتر و به روز رسانی صنعت جوش در کلیه حوزه های مرتبط با این صنعت در داخل کشور ضروری است مدیرکل استاندارد استان اصفهان : توسعه بیشتر و به روز رسانی صنعت جوش در کلیه حوزه های مرتبط با این صنعت در داخل کشور ضروری است

مدیرکل استاندارد استان اصفهان :

توسعه بیشتر و به روز رسانی صنعت جوش

در کلیه حوزه های مرتبط با این صنعت در داخل کشور ضروری است .

مدیرکل استاندارد استان اصفهان دردوازدهمين کنفرانس ملي جوش و بازرسي كه دراتاق بازرگاني اصفهان برگزار شد گفت: ايجاد مديريت سامان دهی صنعت جوش درکشور ازاقدامات مهم سازمان استاندارد جهت ارتقاء این صنعت بوده است .

مهندس صالح زاده با اشاره به روز 5 دیماه سالروز وقوع حادثه دلخراش زلزله بم و نامگذاری این روز به نام روز ملی ایمنی در برابر زلزله گفت : جای بسی خوشحالی است که با برگزاری چنین برنامه هایی با ایجاد آگاهی و بالابردن سطح حساسیت در جامعه ، نسبت به افزایش مقاومت سازه ها و بکارگیری مصالح ساختمانی استاندارد ، بیش از پیش توجه و عنایت صورت میگیرد .

وی با شاره به قانون ارتقاء کیفیت خودرو و سایر کالاهای صنعتی و لزوم تولید مطابق با استاندارد تمامی محصولات و تولیدات صنعتی افزود : از سال 84 مصالح ساختمانی در کشورمان مشمول استاندارد اجباری اعلام گردید و همانطور که میدانید یکی از عوامل اصلی افزایش عمر ساختمان ها و پیشگیری از بروز حوادث و وارد آمدن خسارات ناگوار ، استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب و استاندارد و رعایت مهندسی دقیق و کارشناسی می باشد . بسیاری از صنايع مهم کشور نياز به جوشکاري تخصصي دارند لذا باید آموزش‌ های لازم بر اساس استاندارد های مربوطه پیش بینی و اجرا گردد .

مدير كل استاندارد استان اصفهان با بیان لزوم آموزش های تخصصی جوش برای کلیه افراد درگیر در صنعت جوش ، تصريح کرد : جاي خالي رشته تحصيلي تخصص جوشکاري در سطح دکتري و بالاتر در دانشگاه‌هاي کشور احساس مي‌شود و توجه به آن ضرورت دارد .

صالح زاده با بيان اين‌که برطبق قانون بايد از تصدي‌گري دولت در امور اجرايي کاسته شود و با اشاره به نقش سازمان استاندارد در تایید صلاحیت مراکز آموزش جوشکاری به عنوان متولی اصلی این امر ، افزود : بر اساس آخرين آمار 23 شرکت بازرسي تخصصي صنعت بر اساس استاندارد 17020 در کشور دارای تایید صلاحیت و مشغول ارايه خدمات به بخش‌هاي ساختماني و صنعتي هستند که می بایست با توجه به اهمیت موضوع ، نظارتها بر عملکرد آنها دقیق تر و تعداد آنها افزایش یابد .

وي ضمن تشکر از برگزاري اينگونه کنفرانس ها گفت : کنفرانس‌ هایی نظیر این بايد در سطح بين المللي نیز برگزار شود تا بتوان از تجربیات و دانش ديگر کشورها در زمينه مدرن کردن صنعت جوش و بازرسي بهره برد.

براساس این گزارش ، دوازدهمين کنفرانس ملي جوش و بازرسي با اهداف شناخت آخرين تکنيک‌ ها و مشکلات فني، آشنايي با آخرين دستاوردهاي تحقيقات، انتقال تجربيات در صنعت جوش و همچنين بررسي بهبود روابط بين توليدکنندگان و مصرف کنندگان و سازمان‌هاي علمي و بازرسي در روزهاي ششم وهفتم دي در استان اصفهان برگزار مي‌شود .