زمان : 08 Dey 1390 - 17:15
شناسه : 43345
بازدید : 2219
معاون رئيس جمهور در يزد:  وظيفه ما؛ احيا و تجديد سابقه تمدني ارزشمند و كهن ايران است معاون رئيس جمهور در يزد: وظيفه ما؛ احيا و تجديد سابقه تمدني ارزشمند و كهن ايران است

معاون رئيس جمهور در يزد:وظيفه ما؛ احيا و تجديد سابقه تمدني ارزشمند و كهن ايران است


معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و رئيس بنياد ملي نخبگان گفت:وظيفه ما؛ احيا و تجديد سابقه تمدني ارزشمند و كهن ايران به ويژه سابقه علمي است.


،"نسرين سلطان خواه" روز چهارشنبه در مراسم افتتاحيه جشنواره منطقه اي اختراعات كوير كه در محل تالار فرهنگ يزد برگزار شد، با اشاره به تأكيدات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) در خصوص توليد علم، اظهار داشت: معظم له در ديدارهاي عمومي با فرهيختگان و نخبگان، همواره بر تبديل شدن زبان فارسي به يكي از زبانهاي علمي دنيا تاكيد دارند كه لازمه اين امر تبديل شدن ايران به مركز توليد و انتشار علم است.


وي افزود: اين مهم به شهادت تاريخ دست يافتني است چراكه تاريخ گواهي مي دهد كه ايران روزي قطب توليد و انتشار علم و نوآوري در همه عرصه ها بوده است تا جائيكه شروع رنسانس با ترجمه آثار ايراني – اسلامي رقم خورد.


رئيس بنياد نخبگان با بيان اينكه وظيفه ما؛ احيا و تجديد سابقه تمدني ارزشمند و كهن ايران است، تصريح كرد: اين امر با برنامه ريزي محقق مي شود و خوشبختانه ما همه ابزار تحقق اين هدف كه مهم ترين آن ذهن خلاق و هوش سرشار فرزندان اين مرز و بوم است را در اختيار داريم.


سلطان خواه با اشاره به اهميت ساماندهي و حمايت از اختراعات به عنوان يكي از وظايف اصلي بنياد ملي نخبگان، برگزاري جشنواره هاي استاني اختراعات در سالهاي قبل و جشنواره هاي منطقه اي در سال جاري را در اين راستا دانست.


استاندار يزد نيز در اين مراسم خوش فكر بودن و ايده پردازي را از ويژگيهاي ملت ايران دانست و گفت: بايد ايده ها را در اختيار گرفت و پس از باروري و توليد نمونه، تجاري سازي كرد.


"محمد رضا فلاح زاده" نوآوري ايرانيان در عرصه هاي مختلف را يادآور شد.


وي در بخش ديگري از سخنان خود، راه اندازي بنياد استاني نخبگان را كاري مطلوب و شايسته توصيف و از آن به عنوان گامي مهم و موثر در راستاي حمايت از نخبگان كشور ياد كرد.


فلاح زاده همچنين از برگزار كنندگان اين مراسم تقدير كرد و برگزاري اين چنين برنامه هايي را مايه دلگرمي و رغبت مخترعين براي ادامه فعاليت خود دانست.


استاندار يزد اختصاص بودجه هاي پژوهشي دستگاه ها به صورت متمركز به امر پژوهش در استانها را خواستار شد.


وي در ادامه بر ضرورت نياز سنجي و هدايت اختراعات بر مبناي نيازهاي آينده تاكيد كرد.


در اين مراسم از تمبر جشنواره اختراعات كوير رونمايي شد.


استاندار يزد در ادامه به همراه معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و رئيس بنياد نخبگان از نمايشگاه اختراعات مخترعين استانهاي سيستان و بلوچستان، كرمان، هرمزگان و يزد بازديد كردند.