زمان : 08 Dey 1390 - 17:06
شناسه : 43338
بازدید : 2186
تذکر تابش به وزیر راه و شهرسازی تذکر تابش به وزیر راه و شهرسازی

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی به وزیر راه و شهرسازی خواستار اقدام عاجل درخصوص رفع نقاط حادثه خیز راههای اصلی ، و ایمنی جاده های روستایی و مزارع حوزه شهرستان اردکان با توجه به اتفاقات اخیر جاده ای در مسیرهای مواصلاتی این شهرستان بخصوص محور چوپانان که منجر به کشته شدن جمعی از مردم و واردآمدن خسارات سنگین گردیده، شد.


محمدرضا تابش در این تذکر با اشاره به چند فقره تصادف منجر به فوت و جرح تعدادی از همشهریان و هموطنان در محورهای منتهی به شهرستان اردکان، مذاکرات تلفنی اخیر خود با وزیر راه و شهرسازی، قائم مقام این وزارتخانه ، مدیرکل راه و شهرسازی استان و معاونت عمرانی استانداری یزد را یادآور شد که در ان خواستار رفع نقاط حادثه خیز راههای اصلی و ایمنی انها،همچنین ایجاد زیرگذر در تقاطع راههای روستایی و مزارع با راههای اصلی جهت ایمنی بخشیدن به تردد کشاورزان و مردم محلی گردیده و علی رغم قول مساعد وزیر و مقامات مذکور، هنوز اقدامی عملی در این باره را شاهد نبوده. حتی در چند روز اخیر نیز مجددا تصادفی منجر به فوت به وقوع پیوسته است.


در ادامه این تذکر "محمدرضا تابش" خواستار آن شده تا با توجه به اینکه بخشی از این راهها در زمره پروژه های ملی است و اعتباری مناسبی نیز از محل رفع نقاط حادثه خیز وجود دارد، اقدامات اساسی و عاجلی جهت ایمنی تردد در این مسیرها و جلوگیری از خسارت به جان و مال مردم انجام گیرد.


این تذکر در جلسه علنی سه شنبه مورخ 8/10/1390 قرائت و جهت ابلاغ به وزیر راه و شهرسازی به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد.


شایان ذکر است در چند ماه اخیر حوادث تلخ و مرگباری از جمله تصادفات ماشینهای سواری شخصی،واژگونی اتوبوس،تصادفات زنجیره ای خودروهای سنگین در جاده های مواصلاتی شهرستان اردکان از جمله مسیر چوپانان رخ داده که منجر به کشته شدن تعدادی از مردم شهرستان اردکان و مترددین در این مسیر و به بار آوردن خسارات سنگین مالی شده است.