زمان : 08 Dey 1390 - 15:51
شناسه : 43319
بازدید : 993
دشتي: 9 دي مدل حركت آينده نظام را داراست دشتي: 9 دي مدل حركت آينده نظام را داراست

دشتي با اشاره به اينكه 9 دي مدل حركت آينده نظام را داراست، ماهيت اقدامات صورت گرفته را تبييني، تحليلي و روشنگرانه بيان كرد

یزدفردا :هفتمين نشست شوراي اطلاع رساني استان يزد در سال جاري به رياست معاون سياسي و امنيتي استاندار و با حضور اعضاي اين شورا در دفتر معاونت سياسي و امنيتي استانداري برگزار شد.

" غلامحسين دشتي" در اين نشست با اشاره به اينكه 9 دي مدل حركت آينده نظام را داراست، ماهيت اقدامات صورت گرفته را تبييني، تحليلي و روشنگرانه بيان كرد.


معاون استاندار با برشمردن مولفه هاي قدرت نظام، اين حماسه ملي را پاياني بر حضور بيگانگان در كشور مطرح كرد.


برگزاري برنامه اي ويژه 9 دي در نمازجمعه اين هفته شهرستان يزد با حضور نماينده ولي فقيه در استان ، ارتباط با بيش از 50 كانون مساجد به عنوان كانون اصلي تفسير و تحليل و تحقيق و همچنين تبيين انقلاب شكوهمند اسلامي در خصوص اين ايام ا...، برگزاري همايش حماسه ماندگار با محوريت دانشگاه هاي استان در پنج شنبه هفته جاري با سخنراني " صفار هرندي" و رونمايي كتاب خاطرات سفر مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) به استان دارالعباده يزد در روز 12 دي ماه مصادف با سالروز ورود معظم له به استان از ديگر برنامه هاي در دست اقدام است كه مورد اشاره اين مقام مسئول قرار گرفت.


دشتي در بخش دوم سخنان خود، با اشاره به وجود بيش از 1200 كانون فكري در جهان كه 800 مورد از آنان با استفاده از نرم افزارهاي مختلف، اتاق فكري سياست مداران غربي را تشكيل مي دهند، خاطر نشان كرد: حوزه چالش هاي فكري و ايدوئولوژي در جهان به صورت جدي در پيگيري است كه بايد وظيفه خود را در اين خصوص شناسايي كنيم.


وي با فرصت طلايي دانستن كار فرهنگي، حضور مردم در روز 9 دي در خيابان ها را باعث كوتاهي دست دشمنان اين آب و خاك از ميهن اسلامي ارزيابي كرد .


دبير شوراي اطلاع رساني استان نيز در اين جلسه، ضمن گراميداشت حماسه 9 دي، به تحسين مردمي كه با تابعيت از امام و پيشواي خود به خلق رويداد نهم دي ماه 88 شدند پرداخت.


" سيد عبدالمجيد قائم محمدي " ارسال جملات رهبري به ادارات استان، ارائه مطلب در سايت استانداري در خصوص جايگاه ولايت فقيه و يوم ا... 9 دي، حضور يكي از روحانيون سرشناس در مراسم زيارت عاشوراي استانداري، تبليغات محيطي و همكاري با پايگاه مقاومت بسيج استانداري در برنامه ها، برگزاري نمايشگاه در درون استانداري و همچنين بحث پيرامون رويداد عظيم 9 دي در جلسه با روابط عموميهاي استان را از جمله اقدامات صورت گرفته در خصوص گراميداشت يوم ا... 9 دي بيان كرد.


رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان نيز در اين جلسه ، روز بصيرت را به عنوان روز ميثاق با ولايت دانست و تصريح كرد: اسلام ناب محمدي (ص) در جهان امروز در برابر استكبار جهاني در حال مبارزه است.


حجت الاسلام والمسلمين " محمد فخرالديني" محوريت اسلام ناب را ولايت فقيه دانست و خواستار تبيين مطلوبتر اين مقوله اصلي نظام شد.


وي از فتنه 88 بعنوان يك بازي سياسي غرب ياد و نقش مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) در خاموش نمودن آتش اين فتنه را بسيار مهم ارزيابي كرد.


چاپ بيش از 3000 پوستر، توزيع بنر در شهرستان هاي استان، توزيع 2000 پوستر توسط سازمان دانش آموزي در مدارس استان، برگزاري مسابقات در اين خصوص و همچنين تاكيد به ائمه جمعه استان در خصوص تبيين مقوله 9 دي در خطبه نماز جمعه اين هفته سراسر استان و نيز تشريح برنامه هاي در دست اقدام در شهرستان هاي مختلف استان در خصوص 9 دي از مواردي است كه مورد اشاره اين روحاني يزدي قرار گرفت.


وي همچنين از هماهنگي با سازمان تبليغات اسلامي يزد در خصوص سخنراني فيما بين نماز ائمه جماعات با آحاد مردم در خصوص اين مقوله شد.


رييس بسيج اصناف استان نيز از برگزاري مراسمي با حضور نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد در خصوص ايام ا... نه دي ماه خبر داد


" حسن پور" خواستار برگزاري جلسه با اساتيد دانشگاه ها و معلمين استان و همچنين ديدار با روحانيون در اين خصوص شد.


وي بر جلوگيري از كارهاي پر هزينه در خصوص اقدامات 9 دي تاكيد كرد.


مدير كل سياسي و انتخاباتي استانداري يزد نيز در اين جلسه اهميت قشر فرهنگي را در اين مقوله مورد تاكيد قرار داد.


" مهدي تقوايي" ارسال ويژه نامه منتشر شده با موضوع حماسه 9 دي به مدارس كل استان از طريق سازمان آموزش و پرورش را خواستار شد.


در اين جلسه بر اطلاع رساني به ادرات استان در خصوص برنامه هاي 9 دي، برجسته نمودن نقش استان يزد در شكل گيري ايام ا... 9 دي توسط رسانه ها و صدا و سيما و مطبوعات، نصب پوستر هاي آماده شده توسط كسبه بازار و وسايل حمل و نقل عمومي و آگاهي بخشي و اطلاع رساني روحانيون و معلمين در نماز جماعت در خصوص اين رويداد عظيم ملي تاكيد شد.