زمان : 15 Dey 1385 - 16:55
شناسه : 4328
بازدید : 685
راه اندازي ايستگاههاي ثابت گروه کنترل ترافيک در محورهاي مواصلاتي يزد راه اندازي ايستگاههاي ثابت گروه کنترل ترافيک در محورهاي مواصلاتي يزد

راه اندازي ايستگاههاي ثابت گروه کنترل ترافيک در محورهاي مواصلاتي يزد
یزدفردا- فرمانده انتظامي استان از راه اندازي ايستگاههاي ثابت در محورهاي مواصلاتي يزد ، اهميت و ويژگيهاي طرح و نيروهاي بکار گرفته شده خبر داد.
به گزارش پليس ، فرمانده انتظامي استان يزد با اعلام اين مطلب گفت:استان يزد با توجه به موقعيت جغرافيايي که دارد محل تردد کليه خودروهايي است که از سمت جنوب به مرکز و بالعکس در حرکت هستند و از نظر وسعت سومين يا چهارمين استان کشور است و به خاطر همين وسعت ، ما پراکندگي بسيار بالايي در سطح استان داريم .

وي افزود: اين استان داراي 3000 کيلومتر جاده است که جاده هاي اصلي و فرعي است ، لذا مي طلبد در اين زمينه تدبير و برنامه ريزي داشته باشيم . با برنامه ريزي و آمارگيري که شده و تجزيه و تحليلي که توسط پليس راه استان انجام گرفته، غالب تصادفات ما بر اثر خواب آلودگي است، بنا بر اين ضرورت دارد ما تدبير استاني داشته باشيم و براي اولين بار اين برنامه در استان انجام مي شود .

وي ادامه داد: نقاط حادثه خير دراين رابطه شناسايي شده و نقاط جديد را نيز شناسايي کرديم ،فراواني تصادفات جاده اي را بررسي و تجزيه و تحليل نموديم و به اين نتيجه رسيديم که در 13 نقطه از استان بايد ايستگاههاي پليس داشته باشيم که اين 13 نقطه شناسايي شده و با همکاري که صورت گرفت پليس راه ايستگاه را در 5 نقطه مستقر نمود .

فرمانده انتظامي استان خاطرنشان کرد: در شهرستان مهريز ايستگاه داريم و 5 ايستگاه نيز تا آخر هفته راه اندازي مي گردد که يکي از آنها ايستگاه هرابرجان است . يک نقطه در دهشير داريم و يک نقطه هم در نايبند خواهيم داشت که پليس در آنجا کمتر مي تواند حضور پيدا کند چون جاده فرعي است .

وي با بيان اينکه ايستگاههايي را مستقر نموديم و فعال است ادامه داد تعدادي نيرو و خودرو نيز براي اين امر اختصاص داديم و ساماندهي صورت گرفت و تا آخر هفته اين نقاط هم فعال مي گردند و مابقي نقاط هم بصورت گشت و عملياتي در آنجا مستقر مي شوند و حضور پيدا مي کنند و نسبت به ايجاد طرح جامع ترافيکي اقداماتي دارند. بديهي است با توجه به طرح جاده اي که خواهيم داشت عوامل راهداري ، اداره راه و ترابري ، هلال احمر و پايانه ها هم در کنار پليس و در بعضي قسمتها حضور خواهند داشت و سازمانها همکاري لازم را داشته و استقبال نمودند .

فرمانده انتظامي استان يزد آمار تصادفات در سالجاري و مقايسه آن نسبت به سال گذشته را تشريح و اعلام کرد ما اصلاً از آماري که داريم رضايت نداريم چرا که يکنفر فوتي را هم زياد مي بينيم . الحمد لله با همت همه عزيزان پليس راه و به لطف خدا در نه ماهه سالجاري نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با يک درصد کاهش تصادفات فوتي روبرو بوديم که همين يک درصد ما را خوشحال کرده ولي راضي نيستيم و اين توصيه را به عوامل پليس راه نمودم که با حضور خود و موثر در جاده ها بتوانند از تصادفات پيشگيري کنند و چند ماهي که از سال باقي مانده در تصادفات جرحي و فوتي کاهش قابل ملاحظه اي داشته باشيم و به رانندگان عزيز و شهروندان توصيه مي کنم که همکاري لازم با پليس را داشته باشند به توصيه هاي پليس توجه کافي نمايند.

یزدفردا