زمان : 05 Dey 1390 - 11:47
شناسه : 43179
بازدید : 1902
جلسه ستاد بزرگداشت حماسه يوم ا.. نهم دي برگزار شد جلسه ستاد بزرگداشت حماسه يوم ا.. نهم دي برگزار شد

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد؛ " غلامحسين دشتي " در جلسه ستاد بزرگداشت حماسه يوم ا... نهم دي كه روز يكشنبه در محل سالن شهيد موحدين برگزار شد، مباحث اصلي اين نشست را حماسه 9 دي، رويدادهاي اخير در صحنه سياسي، انتخابات و دانشگاه بيان كرد و افزود: انتخابات، مهمترين رويداد سياسي، فرهنگي و امنيتي كشور در سال جاري است.

معاون استاندار  با تاكيد بر حضور آگاهانه و هوشمندانه مردم در پاي صندوق هاي راي، آن را  يكي از راهكارهاي مقابله با دشمنان اسلام و جمهوري اسلامي دانست.

 دشتي در بخش دوم سخنان خود، با يادآوري ديدگاه حضرت  امام (ره) كه دانشگاه را معادل يك كشور تلقي مي كردند، حل مجموعه نيازها و مشكلات كشور با تكيه بر دانش و همچنين ايجاد تحول عميق فكري و فرهنگي از رسالت هاي مهم موجود در دانشگاه ها عنوان كرد.

وي با اشاره به اينكه علم امروز در دست بشر بر پايه دنيا محوري بنا نهاده شده است، خواستار دستيابي به علمي بر مبناي خدا محوري در تمامي عرصه ها شد.

دشتي شهداي پيشگام برهه كنوني انقلاب اسلامي را شهيدان دانشگاهي دانست و خاطر نشان كرد: دانشگاه ها بايد به محيطي الهي، آسماني و قدسي تبديل شوند تا مستكبرين غربي نااميد شوند.

وي پيوند مردم با دانشگاهيان را برطرف كننده مشكلات دانشگاه ها بيان كرد.

معاون استاندار در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به عظمت حضور مردم در صحنه 9 دي سال 88، نتيجه آن را گذشتن از پيچيده ترين نيرنگ زمان مطرح كرد.

دشتي ويژگي مردم در حماسه 9 دي را داشتن ايمان و بصيرت عنوان كرد.

برگزاري مراسم 9 دي در نمازجمعه اين هفته شهرستان يزد، حضور كارشناسان سياسي در دانشگاه ها در آخر هفته جاري، تشكيل جلسات در راستاي تبيين 9 دي در مساجد و دانشگاه ها از ديگر برنامه هاي در دست اقدام است كه مورد اشاره اين مقام مسئول قرار گرفت.

وي همچنين خواستار تشكيل كرسي هاي آزاد انديشي، نهضت پرسشگري و استكبار ستيزي توسط كميسيون دانشجويي شد.

در اين جلسه بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مطرح شده صورت گرفت.