زمان : 14 Dey 1385 - 16:00
شناسه : 4309
بازدید : 2140
واگذاری سهام عدالت از طریق بورس بازار سرمایه را متحول می کند واگذاری سهام عدالت از طریق بورس بازار سرمایه را متحول می کند

واگذاری سهام عدالت از طریق بورس بازار سرمایه را متحول می کند
یزدفرداـ سازمان بورس با تصویب قانون جدید بازار سرمایه و ارای واکذاری سهام عدالت متحول می شود.

محمد باقر صدری، عضو انجمن اقتصاددانان ایران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار  ایسکانیوز، افزود: واگذاری سهام عدالت و مهمتر از آن اجرای بند «ج» اصل 44 قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری، مبنی بر واگذاری این سهام از طریق بازار بورس، نهایتا بورس را در وجهه خاصی یک بازار سرمایه متحول و تاثیرگذار تبدیل خواهد کرد.
وی وضعیت فعلی ابعاد گوناگون بدنه بازار سرمایه کشور را نامطلوب و نابسامان ارزیابی کرد و گفت: آینده بازار بورس کشور باید از حیث اعمال مدیریت، شورای عالی بورس و نیز اجرای قانون جدید در روندی بهتر از این قرار گیرد.
صدری معتقد است، در شرایط جدید بازار بورس و اجرای جدید قانون سرمایه، از همه مهمتر بسیار آگاه، متخصص و کارآزموده است که با تجارب و کارایی مطلوب خود بتوانند بازار سرمایه را در مسیر شفاف و موثر ساماندهی و بهبود بخشند.
وی اظهار داشت: بانک مرکزی و بورس هر دو در کنار تخصص و تحصیلات خود باید از تجربه خاص با درک شرایط ملی، منطقه ای، فرا منطقه ای، این بازار را به یک بازار تاثیرگذار و تحول آفرین تبدیل کنند.
این اقتصاددان، بحران بازار بورس را در سالهای 81 تا 83 ناشی از عدم شفافیت رد و بدل اطلاعات میان فعالین بازار بورس دانست و افزود: افزایش قیمت ها به صورت بادکنکی در آن سالها نشانگر آن بود که متاسفانه فعالین بازار سرمایه در ارایه اطلاعات شفاف خود داری کرده و عمده اطلاعات در دست کسانی قرار می گرفت که از آن به نفع خود بهره گرفته در چنین شرایطی استمرار این روند به ترکیدن حبابها و ظهور بحران در بازار بورس انجامید.
عضو انجمن اقتصاد دانان ایران شرایط شاخص ها در بازار فعل بورس کشور را رو به افزایش خواند و اظهار داشت: حرکت در بازار بورس تاحدی مطلوب است و انتظار می رود در اجرای بند 44 قانون اساسی که ارقام کلانی برای واگذاری در این بازار ارایه می شود با حساسیت کامل تدابیر نوین اثربخشی آن بتواند جامعه را منتفع کند.

یزدفردا