زمان : 02 Dey 1390 - 19:00
شناسه : 43070
بازدید : 3384
اصلاح‌طلبان، فرصت ثبت‌نام را از دست ندهند-شواهد حاکی از آن است که امکان رقابت برای اصلاح‌طلبان فراهم خواهد بود-مجلس نهم:130 اصلاح‌طلبان، فرصت ثبت‌نام را از دست ندهند-شواهد حاکی از آن است که امکان رقابت برای اصلاح‌طلبان فراهم خواهد بود-مجلس نهم:130

اصلاح‌طلبان، فرصت ثبت‌نام را از دست ندهند-

شواهد حاکی از آن است که امکان رقابت برای اصلاح‌طلبان فراهم خواهد بود-مجلس نهم:130

 یک عضو فراکسیون خط امام مجلس (ره)، با اشاره به شروع زمان ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس نهم، از اصلاح‌طلبان خواست که از فرصت ثبت‌نام عبور نکنند چرا که در این صورت دچار خود سانسوری می‌شوند.


مجید نصیرپور به ایسنا، اظهار داشت: توصیه من به دوستان اصلاح طلب آن است که از فرصت ثبت‌نام عبور نکنند، طبیعی است که بعد از پروسه ثبت‌نام، فرصت برای مذاکره و رایزنی با نهادهای حاکمیتی به ویژه شورای نگهبان جهت تایید صلاحیت ثبت‌نام شدگان وجود دارد.
به گفته وی، اگر این فرصت را از دست بدهیم، دچار خودسانسوری شده‌ایم و این امر می تواند در آینده هزینه‌های بسیار زیادی را برای کشور و احزاب سیاسی اصلاح‌طلب داشته باشد.
وی افزود: شواهد نشان می‌دهد که فضای انتخابات آینده، فضای باز و مناسبی خواهد بود و افرادی که دارای صلاحیت‌های لازم هستند می‌توانند به طور پرشور در آن شرکت کنند.
وی تاکید کرد: همه جریانات سیاسی که دارای هویت هستند و مجوزهای لازم را دارند باید در انتخابات ، حضور فعالانه داشته باشند.

نصیرپور پیش‌بینی کرد که با توجه به شرایط موجود، نگرانی اصلاح‌طلبان از بحث رد صلاحیت‌ها نگرانی جدی ای نیست چون شواهد حاکی از آن است که امکان رقابت برای اصلاح‌طلبان فراهم خواهد بود.
وی بر این اساس اظهار امیدواری کرد که بعد از اعلام صلاحیت کاندیداها، در بسیاری حوزه‌ها، به طور جمعی با اصلاح‌طلبان فعالیت جمعی انجام شود تا باز بازگشت نیروهای توانمند اجرایی کشور به چرخه قانونگذاری و قدرت، تاثیر مثبتی در اداره خوب کشور را شاهد باشیم.
وی با اشاره به تاثیر وجود مجلس قوی در ایجاد دولتی قوی و کارآمد، یادآور شد: در تاریخ نیز هرگاه مجلس دچار ضعف و سستی شده، دولت‌ها کارکرد خود را از دست داده‌اند، الان نیز این نگرانی بیش از گذشته وجود دارد.
این عضو فراکسیون خط امام مجلس، با اشاره به نظر اعضای شورای هماهنگی اصلاحات مبنی بر انجام نشدن فعالیت جمعی انتخابات گفت: چون نظام انتخاباتی ما حزبی نیست . نمی‌توانیم قبل از ثبت‌نام و اعلام صلاحیت‌ها تصمیمی برای اینکه به طور لیستی یا جمعی فعالیت انتخاباتی انجام دهیم یا نه اتخاذ کنیم.
وی با اشاره به محتوای مصاحبه‌ای انجام شده از سوی اعضای شورای نگهبان مبنی بر اینکه صلاحیت افراد به طور فردی بررسی می‌شود، اظهار امیدواری کرد که از میان اصلاح‌طلبان ، افرادی که آزادی عمل بیشتر و فرصت حضور در مجلس را دارند، در انتخابات ثبت نام کنند.


وی با تاکید بر اینکه نباید امکان رقابت با اصولگرایان را از دست بدهیم ابراز امیدواری کرد که 12 اسفند نقطه بسیار روشنی باشد برای حضور نیروهای اصیل انقلابی و دلسوز نظام که با سلیقه اصلاح طلبانه بتوانند نقش موثرتری در اداره خوب کشور داشته باشند.
این نماینده مجلس، فعالیت موثر در انتخابات را از راه‌های ادامه حیات احزاب دانست و گفت: یکی از کارکردهای انتخابات، ناظر به مسائلی ملی است، امروز تهدیدات غرب علیه جمهوری اسلامی ایران را شاهد هستیم که با توجه به مشارکت مردم در انتخابات قبلی، امروز دشمن مترصد مشاهده میزان حضور و مشارکت مردم است.

وی مشارکت بالا در انتخابات را تضمین کننده ادامه حیات نظام و راهبردی برای جلوگیری از تغییر رفتار دنیای غرب با ما دانست و گفت: اصلاح طلبان در میزان مشارکت عمومی مردم و در کیفیت آراء ‌می‌توانند نقش مثبتی ایفا کنند.