زمان : 01 Dey 1390 - 17:44
شناسه : 43034
بازدید : 2336
پیدا شدن یک قلاده شیر دیگر در پایتخت+عکس خبری پیدا شدن یک قلاده شیر دیگر در پایتخت+عکس خبری

پیدا شدن یک قلاده شیر دیگر در پایتخت


اعتدال : یک مقام مسوول در سازمان حفاظت محیط زیست از پیدا شدن یک قلاده شیر دیگر در پایتخت خبر داد.


این مقام مسوول بعدازظهر پنج‌شنبه، گفت: حوالی ظهر امروز و در پی اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در خصوص ممنوعیت نگهداری شیر و حیوانات وحشی توسط شهروندان، یک قلاده شیر حدودا هفت ماهه توسط یکی از شهروندان تحویل سازمان حفاظت محیط زیست و به پارک پردیسان منتقل شد.



وی با تاکید بر اینکه بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد شیر مذکور از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار نیست، خاطرنشان کرد: شیر یاد شده از ناحیه پا زخمی شده و تلاش کارشناسان حفاظت محیط زیست برای بهبود این شیر همچنان ادامه دارد.


بچه شیر سرگردان در تهران!

پیدا شدن یک قلاده بچه شیر در مناطق شهری شمال شرق تهران در نخستین ساعات بامداد امروز تعجب شهروندان را برانگیخت و با نگرانی از آتش‌نشانی کمک خواستند.


شهروندی که ساعت ۱:۲۲ دقیقه بامداد روز سه‌شنبه در مسیر شرق به غرب بزرگراه همت، خیابان هنگام متوجه حضور این توله شیر در فضای سبز حاشیه بزرگراه شده بود در تماس با سامانه ۱۲۵ ضمن اطلاع‌رسانی خواستار حضور سریع آتش‌نشانان برای گرفتن این حیوان و انتقال آن شد.


ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران با دریافت خبر پیدا شدن این بچه شیر بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۵۷ را روانه محل اعلام شده کرد.


به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، امیر مهدیانی مدیر منطقه ۳ عملیات آتش‌نشانی تهران با اشاره به حضور این حیوان درحاشیه بزرگراه و امکان تلف شدن آن در برخورد با خودروها گفت: آتش‌نشانان موفق شدند این توله شیر را به ایستگاه خود منتقل کنند تا به مرکز نگهداری حیوانات انتقال داده شود.


وی افزود: حرکات این بچه شیر نشان می‌دهد که این حیوان دست‌آموز است


دومین شیر فراری در جنگل لویزان+عکس


بامداد امروز برای دومین بار یک شیر 50 کیلویی در شمال تهران مشاهده شد که با تماس شهروندان شیر توسط آتش نشانان گرفتار شده و تحویل پارک پردیسان تهران شد.

اعتدال : راننده یک خودروی سواری به هنگام گذر از بزرگراه شهید زین‌الدین ناگهان در حاشیه جنگل لویزان حیوان بزرگی را مشاهده کرد که در لابلای درختان در حال حرکت بود. این راننده که به شدت متعجب شده بود بلافاصله طی تماسی با سامانه 125 موضوع را اطلاع داد.


امیر مهدیانی، مدیر عملیات منطقه 3 سازمان آتش نشانی در این باره گفت: با هماهنگی ستاد فرماندهی بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 54 این سازمان 5 دقیقه بعد در محل حادثه حضور یافتند ولی چون امکان داشت شیر به داخل جنگل گریخته و بدام انداختن آن به سختی انجام شود بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 17 و همچنین گروه امداد و نجات 10 این سازمان هم فراخوانده شدند.


وی مدت عملیات نیروها برای گرفتار کردن این جانور را حدود 50 دقیقه ذکر کرد و افزود: آتش نشانان از ضلع‌های شمال و جنوب به داخل جنگل لویزان وارد شدند و سرانجام موفق شدند شیر را که به محل انباشت چوبه‌ها در حاشیه جنوبی جنگل پناه برده بود بدون اینکه صدمه‌ای ببیند، به دام اندازند.


مدیر منطقه 3 آتش نشانی که از اولین لحظات در محل حادثه حضور داشت، در مورد مشخصات این حیوان گفت: این شیر با وزن بین 40 تا 50 کیلو گرم، بیش از دو برابر بچه شیری که دو روز قبل در همین منطقه توسط آتش نشانان گرفته شده بود جثه و وزن دارد.


مهدیانی با اعلام اینکه هنوز علت پیدا شدن این جانوران روشن نشده و تحقیقات همچنان توسط مسئولان ذیربط ادامه دارد، خاطر نشان کرد: درحال حاضر این شیر در یکی از ایستگاه‌های آتش نشانی نگهداری می‌شود تا پس ازهماهنگیهای لازم همانند اولین شیر به دام افتاده به اداره محیط زیست پارک پردیسان تحویل شود.


علی اشرفی پور مدیرکل محیط زیست استان تهران در مورد مشاهده دو توله شیر طی دو روز گذشته در تهران گفت: شیر از خانواده گربه سانان است و بیشتر در باغ وحش نگهداری می شوند و اگر در این دو روز دو توله شیر در تهران مشاهده شده اند مطمئن باشید که کسی آنها را آورده است.


وی افزود: در سالهای اخیر قاچاق حیوانات بسیار زیاد شده که یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در سال گذشته کشفیات خوبی به خصوص در بازار خلیج خیابان آزادگان تهران داشته است که در این مورد اقدامات قضایی هم همزمان انجام شده است. البته در مواردی که دیروز و امروز رخ داده قطعا پیگیری خواهد شد تا قاچاقچیان شناسایی و به مقامات قضایی معرفی شوند.


مدیرکل محیط زیست استان تهران اظهار داشت: احتمال می رود این شیرها به صورت غیرقانونی از خارج از کشو وارد شده باشند و یا اینکه دلالها و قاچاقچیان آن را به فردی فروخته و فرد توان نگهداری از آن را نداشته و شیر رها یا فرار کرده باشد.


اشرفی پور گفت: اقدام آتش نشانی بسیارصحیح بوده که پس از گرفتن دو توله شیر نیروهای آتش نشانی با حضور یگان حفاظت محیط زیست و دامپزشک طی صورت جلسه ای شیرها را تحویل پارک پردیسان دادند که البته تمامی اقدامات اولیه از نظر سلامت حیوانات صورت گرفته است.

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده حیوانات در سطح شهر یا خارج شهر با آتش نشانی تماس بگیرند.منبع: مهر

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=43034_1(130)-00-.jpg

 .